I při stavbě dálnic platí zákony [rešerše | kategorie: Dálnice – ČR | Hospodářské noviny | Dana Rybáková | 30. 7. 1999] [tisk] Rozhovor s ministrem Milošem Kužvartem. Prostředky na komunikační stavby, konkrétně dálnice, je možné získávat z EU pouze tehdy, pokud projekty procházejí režimem posouzení vlivu na životní prostředí. Ministr už před řadou týdnů předal velvyslanci EU seznam 14 projektů v souhrnné hodnotě 15 miliard korun, které se týkají výstavby infrastruktury a komunální ekologie. Za nejproblematičtější projekt plánu výstavby silnic a dálnic, který vláda schválila, považuje ministr dálnici D3. MŽP navrhovalo jiné řešení, které vychází nejen z posouzení vlivu na životní prostředí. Za nejsložitější případ označil dálnici D5 – obchvat kolem Plzně. Role MŽP v této věci skončila 14. prosince 1998 vydáním stanoviska podle zákona o posuzování vlivu na životní prostředí, nyní je řada na MMR.