Databáze o vlivu dopravy na životní prostředí - výpis záznamů

zobraz stránku pro tisk · vyhledávání

Rozvoj dopravních sítí ČR do roku 2010
[rešerše | kategorie: Dopravní politika – ČR | Doprava 15. 3. 1999] [tisk]
Rozsáhlý článek o tezích koncepce MDS. Prioritu v kombinované dopravě vidí MDS v tzv. nedoprovázené dopravě, stávající systémy Ro-La jsou považovány za přechodný jev, který odlehčuje životnímu prostředí. Cyklistická doprava je zde vnímána jako turistická záležitost a uváděny jsou snahy o vytvoření dálkových cyklotras. Dále je zde zmínka o tom, že cyklistika je důležitou součástí územně plánovací dokumentace.
Poptávka po dopravě je přímo úměrná stavu ekonomiky a růstu DPH. Na růst ekonomiky je nutné se podle MDS s předstihem připravit budováním dopravní sítě v potřebné kvantitě. Prioritou pro novou výstavbu jsou ovšem závazky k EU a tedy výstavba komunikací, které jsou potřebné hlavně z hlediska EU. Jinak je nutné výstavbu omezit, protože je veliký vnitřní dluh v zanedbanosti dopravní sítě ve výši asi 420 mld. Kč.
Dokument považuje za rizikový faktor rychlý růst individuální dopravy za současného zaostávání výstavby silniční a dálniční sítě. Proto s výstavbou dálnic a silnic uvažuje jako s ekologickými stavbami, které snižují zátěž životního prostředí.

 

zobrazit mapu stránek ČSDK

... přihlašte se na Akci Falco a pomozte tak ochránit ohrožené krály nebes

poslední aktualizace 19. září 2006 navrcholu.cz
© 1999-2004 ČSDK, optimalizováno pro MSIE a rozlišení 800x600+
[ Windows | ASCII | Mac | Latin2 | Unix ]

použit publikační systém Toolkit od Econnectu