Rozvoj dopravních sítí ČR do roku 2010 [rešerše | kategorie: Dopravní politika – ČR | Doprava 15. 3. 1999] [tisk] Rozsáhlý článek o tezích koncepce MDS. Prioritu v kombinované dopravě vidí MDS v tzv. nedoprovázené dopravě, stávající systémy Ro-La jsou považovány za přechodný jev, který odlehčuje životnímu prostředí. Cyklistická doprava je zde vnímána jako turistická záležitost a uváděny jsou snahy o vytvoření dálkových cyklotras. Dále je zde zmínka o tom, že cyklistika je důležitou součástí územně plánovací dokumentace.
Poptávka po dopravě je přímo úměrná stavu ekonomiky a růstu DPH. Na růst ekonomiky je nutné se podle MDS s předstihem připravit budováním dopravní sítě v potřebné kvantitě. Prioritou pro novou výstavbu jsou ovšem závazky k EU a tedy výstavba komunikací, které jsou potřebné hlavně z hlediska EU. Jinak je nutné výstavbu omezit, protože je veliký vnitřní dluh v zanedbanosti dopravní sítě ve výši asi 420 mld. Kč.
Dokument považuje za rizikový faktor rychlý růst individuální dopravy za současného zaostávání výstavby silniční a dálniční sítě. Proto s výstavbou dálnic a silnic uvažuje jako s ekologickými stavbami, které snižují zátěž životního prostředí.