Kdo ponese odpovědnost vůči společnosti za dopravní stavby? [rešerše | kategorie: Dálnice – D8 | Zvláštní číslo ČKAIT | Václav Mach | 31. 3. 1999] [tisk] Česká komora autorizovaných inženýrů a techniků činných ve výstavbě podporují výhradně odborná stanoviska. Proto komora varuje před přehnaně emocionálním přístupem k řešení dopravních problémů a doporučuje dlouhodobou syntézu fundovaných analytických podkladů k postupnému řešení.
Např. výstavba dálnice D8 se připravuje již dvacet let, kdy byly vypracovány desítky studií, variant, posudků a dalších materiálů, které přihlížely nejen k technickým, ale také k přírodním podmínkám území. Řada těchto prací byla vyvolána zejména ekologickými požadavky. Je tedy neseriózní tvrzení, že ochrana přírody byla postavena před hotové řešení.
Komora v roce 1992 navrhovala, aby umisťování dálničních staveb bylo řešeno samostatnými zákony např. podle vzoru Norska, jejichž předpisy jsou považovány za nejdokonalejší. Podobně řeší trasy dálnic v Rakousku, což je nyní aktuální, kdy jsou zvažovány nové silniční spojení s naším státem.