Preferování silniční dopravy může výrazně zhoršit životní prostředí [rešerše | kategorie: Dálnice – D8 | Slovo | Antonín Minařík | 22. 7. 1999] [tisk] Komentář. Řešení průtahu dálnice chráněnou krajinnou oblastí je příkladem necitlivé a překonané koncepce, která je jednostranně orientovaná na rozvoj silniční dopravy s vysoce negativními dopady na prostředí a zdraví obyvatel, místo preference hromadné dopravy, ochrany života a zdraví. To vedlo ke střetnutí odborníků s oficiálními místy již od 70. let a kupodivu i po roce 1989. Není tedy pravdou, že vše bylo v minulosti odsouhlaseno a není vinou současného MŽP, že musí až dnes napravovat nevhodná řešení. Nelibost k postoji MŽP neplyne jen ze zájmu jednotlivců a skupin, ale i z důvodu nedostatku objektivních informací. Situace kolem trasy vznikla i tím, že dálnice byla stavěna po částech a nebyla řešena a posuzována jako celek. Odpovědnost za současný stav mají proto ti, kteří tento postup cílevědomě prosadili a umožnili a kteří nerespektovali názory odborné i laické veřejnosti.