Dálnice D8 má mnoho variant, ale žádné řešení [rešerše | kategorie: Dálnice – D8, Děti Země | Hospodářské noviny | jimi | 9. 8. 1999] [tisk] MDS v minulých dnech odmítlo myšlenku budovat na trase dálnice D8 Praha – Drážďany další dodatečné tunely. Tzv. tunelovou variantu přechodu D8 přes Středohoří však podporuje například premiér Miloš Zeman a návrh na tuto podobu průchodu se nedávno stal součástí koncepce rozvoje dopravních sítí, který schválila vláda. Jak sdělila mluvčí MŽP Rita Gabrielová, tunelová varianta plně vyhovuje záměrům ochrany přírody a krajiny na území CKO. Jakékoliv vedení dálnice, a to i tunelovou variantou, odmítají Děti Země. Trvají na ekologické a ekonomické výhodnosti své varianty, tj. na výstavbě rychlostní silnice R28. Byla by prý až o pět miliard levnější než dálnice D8.
Dalším důvodem k přerušení jednání o dálnici D8 je podle nich to, že německá strana nemá peníze na úsek Pirna – hranice a že se zprovozněním tohoto úseku počítá až někdy kolem roku 2010. Jak však sdělil mluvčí saského ministerstva hospodářství a práce Armin Reck, financování výstavby jednoho úseku německé dálnice A17 podpoří fond dopravní infrastruktury EU.
Ředitelství silnic a dálnic nepřipravuje žádnou náhradní variantu vedení D8 přes Středohoří a čeká tak na udělení výjimky ze zákona o ochraně přírody a krajiny pro šestnáctikilometrový průchod dálnice CHKO. Petr Laušman z ŘSD upozornil, že na jaře v rámci správního řízení uznal ministr Kužvart veřejný zájem pro stavbu dálnice D8 s tím, že má další dodatečné návrhy. ŘSD je ještě doposud nedostalo.