Síť osobní hromadné dopravy [rešerše | kategorie: Veřejná regionální doprava – ČR | Doprava | Vít Sedmidubský | 20. 7. 1999] [tisk] Jsou zde uvedeny údaje ze studie CDV ”Zelená kniha o osobní dopravě ČR” (1998), která je obdobná materiálu EU ”Síť občana”. Z hlediska veřejných zájmů je nutné veřejnou dopravu podporovat státem ze sociálních a ekologických důvodů a z nedostatečnosti kapacity silnic (další výstavba není dlouhodobě udržitelná - např. v Los Angeles jde 75 % plochy města na vrub automobilům). Problémem je také konkurence, ať uvnitř veřejné dopravy nebo vůči jiným druhům přepravy, zejm. automobilům. Význam má také zavádění integrovaných dopravních systémů a kvalita jízdních řádů (např. ve Švýcarsku se jen sladěním spojů do intervalů zvýšil počet přepravovaných osob o 15 %). Je nutné, aby podpora veřejné dopravy doprovázela účinná regulace IAD.