Začíná jednání o přesunu brněnského nádraží [rešerše | kategorie: Železniční doprava – ČR | Rovnost | miš | 20. 7. 1999] [tisk] Smlouva mezi Brnem, MDS a Českými drahami by měla udělat jasno v přesunu hlavního nádraží v Brně na jih od centra. Nové nádraží má umožnit plynulejší odbavování vlaků, zapojení vysokorychlostních tratí a vybudování nových zařízení, která zkvalitní dopravu. Spojení s centrem má zabezpečit posílená městská veřejná doprava a později i podzemní dráha. Odhady ceny přesunu jdou do mnoha miliard korun. Podle MDS by úprava současného nádraží měla být levnější. Primátor Petr Duchoň naopak odhaduje, že investice jsou téměř srovnatelné, přičemž dlouhodobý vývoj směřuje ve prospěch odsunuté polohy. Magistrátní Útvar hlavního architekta připravil návrh, podle něhož by šlo nádraží vybudovat postupně. Osobní část nádraží bude po zapojení vysokorychlostních vlaků potřebovat nejméně jedenáct kolejí. Přesun potvrdily územní plány v letech 1924, 1926, 1933, 1956, 1970, 1982 i nyní platný plán z roku 1994.