Odsun nádraží v Brně občany poškodí [rešerše | kategorie: Železniční doprava – ČR | Rovnost | Martin Robeš | 21. 8. 1999] [tisk] Komentář pracovníka Českého a Slovenského dopravního klubu mj. uvádí: Magistrát města Brna připravuje už řadu let přesun hlavního nádraží za plánované Jižní centrum. Centrální poloha nádraží je však záviděníhodná, protože ji nemá téměř žádné z center VÚSC. Stávající nádraží je sice malé, ale jeho přestavba bude výrazně levnější než odsun. Lze je rozšířit o 3 až 5 kolejí na pilířích, čímž se plocha mezi nádražím a OD Tesco zmenší jen nevýrazně. Pro potřeby vysokorychlostních vlaků lze snadno upravit 5. a 6. nástupiště. U nich lze také postavit novou odbavovací budovu. Nádraží vzdálené cca 1 km od centra nebylo nikde impulsem k plošnému rozvoji čtvrtě, ale přirozeně zde vznikla nanejvýše jedna obchodní třída. Přesun nádraží o ”pouhých” 800 metrů jen výrazně prodlouží dobu cesty pro dojíždějící a mnoho každodenních cestujících začne jezdit do Brna autem. Bohužel lze očekávat zvýšení množství dopravních zácp, více hluku a znečištění ovzduší. Nynější atraktivní poloha nádraží vyhovuje cestujícím i ČD.