Databáze o vlivu dopravy na životní prostředí - výpis záznamů

zobraz stránku pro tisk · vyhledávání

Oddělení infrastruktury od provozu je chyba
[rešerše | kategorie: Železniční doprava – svět | Železničář 1. 7. 1999] [tisk]
Rozhovor o privatizaci Britských drah s univerzitním profesorem z Oxfordu Billem Bradshawem, který se specializuje na dopravu (jeho pohled na výsledky privatizace je velmi kritický): Privatizace drah skončila na jaře 1997. Britské dráhy byly v obtížné situaci, protože byly jediným velkým národním podnikem, který zůstal ve veřejném sektoru, a vlády do něj nedostatečně investovaly. Nakonec byly dráhy rozděleny na velké množství podniků, které jsou mezi sebou provázány velice komplexním systémem smluv. Začínají se objevovat některé problémy v bezpečnosti i za fungování Railtracku, který na opravy a údržbu využívá subdodavatelů. Jiný příklad špatného fungování současného systému je, že pokud se traťové práce zpožďují, musí Railtrack zaplatit náhradu společnostem provozujícím osobní dopravu. Jde o částky, které budou chybět při investování do zlepšení sítí.
Kdyby se labouristé rozhodli opět znárodnit celé dráhy, stálo by to asi 15 miliard liber. Toto rozhodnutí je nereálné, zejména když se k této sumě přidá 7 miliard liber nutných na modernizaci londýnského metra. Jedinou možností ovlivňování ze strany vlády je vyjednávat se společnostmi a nabízet jim prodloužení trvání franšíz výměnou za služby vyšší kvality, protože služby britských drah nejsou tak spolehlivé, jak uživatelé očekávají.

 

zobrazit mapu stránek ČSDK

... přihlašte se na Akci Falco a pomozte tak ochránit ohrožené krály nebes

poslední aktualizace 19. září 2006 navrcholu.cz
© 1999-2004 ČSDK, optimalizováno pro MSIE a rozlišení 800x600+
[ Windows | ASCII | Mac | Latin2 | Unix ]

použit publikační systém Toolkit od Econnectu