Vytvořme rovné podmínky [rešerše | kategorie: Vliv na životní prostředí – ČR | Ekonom | Jan Zeman | 29. 7. 1999] [tisk] Polemika s názorem o neúměrně vysoké silniční dani. Mimo jiné se v článku uvádí: Součet nekalkulovaných nákladů (tj. státních dotací na infrastrukturu, vozidla veřejné dopravy a dopravní policii, daňových úlev a ekonomické části škod na zdraví lidí poškozených dopravou a škod způsobených CO2) byl v ČR v roce 1997 u silniční dopravy asi 72,384 miliard Kč. U železniční dopravy to bylo 17,743 miliard Kč. Na spotřební dani za pohonné hmoty zaplatila silniční doprava zhruba 28,067 miliard Kč, železniční doprava 1,079 miliard Kč. Na silniční dani včetně tzv. dálniční známky zaplatila silniční doprava 5,557 mld. Kč. Když se tyto položky navzájem odečtou, čisté nekalkulované náklady silniční dopravy pak za rok 1997 byly minimálně 38,76 mld. Kč, zatímco u železniční dopravy 16,664 mld. Kč, tedy o 22,1 miliard Kč méně. Silniční daň se v letech 1993 -1998 nezměnila, přestože inflace spotřebitelských cen byla asi 93 %. V letech 1992-7 rostly emise oxidů dusíku, oxidu uhelnatého a těkavých organických látek ze silniční dopravy, přičemž klesaly emise z dopravy železniční, vodní i letecké.