Prioritou údržba a opravy [rešerše | kategorie: Dopravní politika – ČR | Veřejná správa 18. 2. 1999] [tisk] Ministr Antonín Peltrám soudí, že je v podstatě nemyslitelné nadále podporovat tak široké používání silniční dopravy. Všechny druhy dopravy musejí zaplatit, pokud nejde o výkony ve veřejném zájmu, plné náklady za infrastrukturu a za prokázané náklady na ochranu životního prostředí. Zpoplatnění silniční dopravy by mělo sloužit především na opravu a údržbu, nová výstavba má být velmi omezena. O velkých projektech, které významně ovlivňují životní prostředí, může rozhodovat referendum. Dluh 350 miliard Kč v údržbě a opravách dopravních sítí má být hrazen z daní, ale především z omezení nové výstavby na minimum. Základní dopravní obsluhu řadí v pořadí důležitosti před výstavbu. Financování dopravní obsluhy je záležitostí státního rozpočtu, kdežto financování dopravní infrastruktury bude věcí Fondu dopravy. Aby se zvýšila efektivita využití státních dotací, bude MDS podporovat zvýšenou kontrolu měst nad státními dotacemi dopravcům.