Výstavba dálnice je nejhorší možné řešení [rešerše | kategorie: Dálnice – D11, Dálnice – ČR | Právo 29. 1. 1999] [tisk] Sdružení Za šetrnou dopravu kritizuje koncepci rozvoje dopravních sítí podle návrhu MDS. Špatný je zejména přístup k výstavbě nových dálnic na úkor údržby, ev. modernizace, stávajících komunikací. Návrh MDS klade důraz na trans- evropské dopravní koridory a preferuje tranzitní silniční nákladní dopravu. Alternativní varianta Dětí Země preferuje údržbu a případné rozšíření komunikací, a proto namísto dálnice D11 v úseku Libice nad Cidlinou - Hradec Králové - Polsko navrhuje výstavbu rychlostní silnice R11. Návrh dálnice D11 totiž mimo jiné zasahuje do cenných přírodních lokalit - národní přírodní rezervace Libický luh a Žehuňský rybník a lesní komplex Bor u Sán. Dále by se dotkla mokřin jižně od Chlumce a lesních komplexů u obce Pravy. Dálnice by také negativně zasáhla množství chráněných a ohrožených živočichů a rostlin. Rychlostní silnice by kopírovala nynější komunikaci a železnici, nevedla by přes chráněné lokality, byla by levnější a mohla by být rychleji hotová. Nic nebrání jejímu dalšímu rozšíření, pokud by její kapacita nedostačovala.