Na dotazy čtenářů odpovídá hlavní brněnský architekt Josífek [rešerše | kategorie: Vliv dopravy ve městech – ČR | Metro 30. 1. 1999] [tisk] Prioritami dopravní koncepce Brna je přebudování železniční sítě pro lepší funkci příměstské dopravy, dobudování dopravního systému se zklidněním obytných částí, zachování prioritního postavení MHD a vytvoření dobrých podmínek pro cyklisty a chodce. Rychlostní silnici R43 zařadil Jaroslav Josífek do systému ochránění města před tranzitní dopravou (R43, R52, D1, D2) a očekává od ní i řešení dopravní situace v jihozápadní části města. Podle jeho názoru umožní posunutí hlavního nádraží lepší napojení do systému hromadné dopravy a vjezd vlaků vysokých rychlostí. Supermarkety vyvolávají zvýšenou dopravní zátěž na silnicích, a proto je jedním z cílů dopravní politiky Brna neumísťovat tyto stavby uvnitř velkého městského okruhu.