Databáze o vlivu dopravy na životní prostředí - výpis záznamů

zobraz stránku pro tisk · vyhledávání

Historie dálnice D8
[rešerše | kategorie: Dálnice – D8 | Veronica | Petr Roth | 31. 8. 2000] [tisk]
Výtah z rozsáhlého článku. Na přípravě D8 se negativně podepsalo už to, že MŽP dovolilo rozestavět jednotlivé úseky bez posouzení vlivů na životní prostředí trasy dálnice jako celku. Teprve když bylo jasné, že první část dálnice bude dovedena až do Lovosic - což předurčilo směr přes České středohoří – se začal ”projektovat” úsek přes CHKO. Bylo to v době, kdy již dva roky platil zákon, který toto řešení vylučuje. V roce 1998 odbor ochrany přírody MŽP rozhodl negativně o trase přes CHKO s odůvodněním, že D8 může vést i v jiných koridorech mimo CHKO. Protože však investor (ŘSD) odmítl zkoumat jiné varianty, nelze vůbec doložit, že by vedení mezinárodní dálnice D8 chráněnou oblastí bylo veřejným zájmem. Pro příčné překonání pohoří se nabízí tunelová trasa, která nemá dopady na povrchu a díky malému převýšení se sníží spotřeba pohonných hmot. Investor však na svém rozhodnutí nehodlal změnit ani čárku. Bude-li tedy výjimka udělena, přezkoumání soudem je již nyní evidentní: porušení zákona v takovém rozsahu jako u zmíněného úseku lze možná přejít mlčením v politické rovině; před soudem však již dnes – naštěstí – nemůže obstát.
 

zobrazit mapu stránek ČSDK

... přihlašte se na Akci Falco a pomozte tak ochránit ohrožené krály nebes

poslední aktualizace 19. září 2006 navrcholu.cz
© 1999-2004 ČSDK, optimalizováno pro MSIE a rozlišení 800x600+
[ Windows | ASCII | Mac | Latin2 | Unix ]

použit publikační systém Toolkit od Econnectu