Cestáři varují před chátráním silnic [rešerše | kategorie: Silnice – ČR | Zemské noviny | Pavel Kačer | 10. 8. 2000] [tisk] Státní rozpočet dostane v roce 2000 od motoristů a autodopravců 60 mld. Kč na daních a poplatcích. Na zlepšení nebo alespoň udržení současného stavu silnic se vrací pouze pětina. Světová banka vypočítala vnitřní zadlužení českých silnic na 350 mld. Kč. Skutečně vynaložené náklady na opravy vozovek se pohybují kolem 1 mld. Kč ročně. Rozsah prováděných oprav vozovek se v letech 1990 až 1998 snížil na čtvrtinu a dnes dosahuje pouhých 15 % nezbytné potřeby. Organizace správy a údržby silnic mají proti roku 1999 k dispozici téměř o třetinu méně peněz, proti stavu před deseti lety dokonce o 70 % nižší rozpočet. EU požaduje, aby se stav domácích silnic rychle zlepšil. Podle kritérií EU spadá čtvrtina silnic I. třídy do kategorie havarijní nebo nevyhovující. Z ”okresek” vyhovuje asi polovina. Ve špatném stavu je také každý desátý silniční most. Vláda rozhodla, že ze Státního fondu dopravní infrastruktury na podzim uvolní na pozemní komunikace 1,5 mld. Kč.