Zájem o systém kombinované dopravy na trati Lovosice – Drážďany se zvyšuje [rešerše | kategorie: Kombinovaná doprava – ČR | Hospodářské noviny | jimi | 14. 7. 2000] [tisk] Nedostatek vstupních povolení pro kamióny do Německa způsobil, že se výrazně zvýšil zájem o kombinovanou dopravu, tzv. systém Ro-La na železniční trati Lovosice – Drážďany. V první polovině roku 2000 byly vlaky Ro-La vytíženy ve směru z Lovosic na 78 %, ve směru z Drážďan na 80 %. Z 80 % jde o české dopravce. Němečtí zástupci 7. července 2000 oznámili, že počínaje rokem 2005 přestanou systém Ro-La finančně podporovat. V současné době je na trati Lovosice – Drážďany v provozu 10 až 12 vlaků v každém směru. Čistá jízdní doba mezi překladišti trvá 2 hodiny a devět minut. Absolutní úlevu ze silniční daně, která například u těžkých kamiónů přesahuje 50.000 Kč ročně, může využít vozidlo, které použije kombinovanou dopravu více než 120krát ročně.