Databáze o vlivu dopravy na životní prostředí - výpis záznamů

zobraz stránku pro tisk · vyhledávání

Zlepšení parametrů bylo předmětem veřejné diskuse
[rešerše | kategorie: Vodní doprava – ČR | Dopravní noviny | r | 27. 7. 2000] [tisk]
Labsko-vltavská vodní cesta je na území ČR dlouhá přes 300 km a plavebním podmínkám v převážné míře vyhovuje. Spojení republiky po vodní cestě však znehodnocuje 38 km dlouhý úsek Ústí nad Labem – státní hranice. Plavební stupně, jejichž výstavba by umožnila tento nepříznivý stav odstranit, musí být vybudovány v souladu s dopravní politikou ČR o postupné aplikaci předpisů EU v oblasti spolehlivosti a bezpečnosti dopravy a splňovat proto stanovené minimální plavební parametry: 1,4 m ponoru, 50 m šířky vodní cesty a 7 m podjezdných výšek. Byla zvolena výstavba dvou nízkých stupňů v kombinaci s omezenými regulačními úpravami koryta toku. Navrhovaná stavba nezasahuje mimo koryto Labe s výjimkou plavebních stupňů s omezeným záborem zemědělské půdy 3,7 ha v Prostředním Žlebu a 14,8 ha v Malém Březně. Plavební stupně by měly být vybaveny rybími přechody a případné dílčí újmy na flóře a fauně by bylo možné kompenzovat odborně navrženým komplexem opatření.
 

zobrazit mapu stránek ČSDK

... přihlašte se na Akci Falco a pomozte tak ochránit ohrožené krály nebes

poslední aktualizace 19. září 2006 navrcholu.cz
© 1999-2004 ČSDK, optimalizováno pro MSIE a rozlišení 800x600+
[ Windows | ASCII | Mac | Latin2 | Unix ]

použit publikační systém Toolkit od Econnectu