Vodní dopravu mají dostat z krize miliardy [rešerše | kategorie: Vodní doprava – ČR | Právo | Jiří Novotný | 30. 8. 2000] [tisk] Investice do říční dopravy byly po vzniku ČR mizivé, v období let 1993 až 1996 se do ní nevložilo nic, poté každoročně jen kolem 100 miliónů. Ve srovnání s rokem 1989 se podíl vodní dopravy na celkové přepravě zboží snížil o polovinu na pouhá 2 %. V programu rozvoje dopravních sítí ČR do roku 2010, který v roce 1999 vypracovalo MDS, se pro vodní dopravu počítá s téměř 9 mld. Kč. Přes dvě třetiny této částky mají být vynaloženy na zlepšení plavebních podmínek mezi Ústím nad Labem a Hřenskem a další prostředky do modernizace říčních přístavů. Z programu ISPA se počítá s 2,15 mld. Kč z 2,85 mld. Kč potřebných na zlepšení plavebních podmínek v úseku Boletice – Hřensko a s 2,8 mld. Kč z potřebných 3,75 mld. Kč na úsek Střekov – Boletice. Hospodaření ČSPL skončilo v roce 1999 propadem 310 mil. Kč, přeprava zboží klesla meziročně o 6 %.