Dálnice D8 přes Středohoří se opozdí [rešerše | kategorie: Dálnice – D8 | Hospodářské noviny | jimi | 5. 9. 2000] [tisk] Podle mezinárodních dohod má být Praha se Saskem propojena dálnicí v roce 2005. Od roku 1993, kdy o stavbě dálnice rozhodla vláda, brání její výstavbě velmi úspěšně ekologické iniciativy. Miroslav Patrik z Děti Země k tomu uvádí: ”Nezpochybňujeme veřejný zájem pro velkokapacitní komunikaci mezi Prahou a Berlínem, ani pro její případné vedení přes CHKO České středohoří, ten ale nebyl nikdy prokázán v případě povrchové varianty”. Podle něj by ”nejlepší varianta by byla ta, kdyby dálnice nebyla vůbec vidět”.
Zatím probíhá rozkladové řízení k připomínkám ekologických iniciativ. V případě, že ministr Miloš Kužvart potvrdí původní verdikt svého náměstak josefa Běleho, bude výjimka pravomocná. Teprve poté bude moci ŘSD požádat o územní rozhodnutí. V roce 2001 dojde k zahájení výstavby pouze na úseku mezi Trmicemi a hraničním přechodem v délce 23 km. V červnu 2001 se řidiči dočkají otevření úseku mezi Novou Vsí a Doksany, čímž dojde k rychlostnímu propojení Prahy s Lovosicemi na úpatí Českého středohoří.