Tamara Dřevikovská [rešerše | kategorie: Vliv dopravy ve městech – svět, Vliv na životní prostředí – svět, Automobilismus – svět | T&E 31. 10. 2000] [tisk] Stanovení omezení rychlosti ve městech na 30 km/h je lepší pro lidi i pro životní prostředí. Z tohoto důvodu mnoho občanských skupin napříč Evropou vytváří hnutí za omezení rychlosti v městských oblastech právě na tuto rychlost. Snížilo by se tak množství nehod asi o 20 %. V německém městě Münsteru došlo k poklesu množství vážně zraněných lidí při silničních nehodách o 72 %. Při rychlosti 50 km potřebuje vozidlo na zastavení 28 m, a při 30 km/h jen 13,3 m. Hlučnost se sníží o 3 dB a zřetelně se sníží množství emisí, protože doprava je plynulejší, jsou menší fronty a méně se zastavuje. Další informace jsou na internetové stránce Německého dopravního klubu (VCD) .