V odsunu nádraží ČD zavládla shoda, finance ale chybějí [rešerše | kategorie: Železniční doprava – ČR | Rovnost | Miloš Šenkýř | 21. 9. 2000] [tisk] Dne 19. září se uskutečnilo setkání našich i zahraničních odborníků v rámci iniciativy VITECC, do níž jsou zapojena města Brno, Bratislava, Györ a Vídeň. Konference dostala název ”Brno – město na tratích 21. století”. O situaci se zajímají i rakouské železnice a ministerstvo dopravy. Odborníci se shodují, že v současné poloze nádraží není možné rozšířit. I modernizace za provozu by byla nesmírně komplikovaná, dokonce i zástupci ČD přiznali, že odsun bude nutný.
Protože úprava brněnského uzlu má posloužit i propojení s Vídní, budou zainteresované instituce žádat peníze i ze zdrojů EU. Experti řešili i otázku připojení Brna na vysokorychlostní tratě – ve městě totiž má vzniknout křižovatka těchto železnic z Prahy na Polsko a na Vídeň. MDS ale nemůže minimálně do roku 2010 zajistit žádné finance. Jeden kilometr takové trati totiž stojí 400 mil. Kč, což je čtyřnásobek modernizace železničního koridoru.