Databáze o vlivu dopravy na životní prostředí - výpis záznamů

zobraz stránku pro tisk · vyhledávání

V odsunu nádraží ČD zavládla shoda, finance ale chybějí
[rešerše | kategorie: Železniční doprava – ČR | Rovnost | Miloš Šenkýř | 21. 9. 2000] [tisk]
Dne 19. září se uskutečnilo setkání našich i zahraničních odborníků v rámci iniciativy VITECC, do níž jsou zapojena města Brno, Bratislava, Györ a Vídeň. Konference dostala název ”Brno – město na tratích 21. století”. O situaci se zajímají i rakouské železnice a ministerstvo dopravy. Odborníci se shodují, že v současné poloze nádraží není možné rozšířit. I modernizace za provozu by byla nesmírně komplikovaná, dokonce i zástupci ČD přiznali, že odsun bude nutný.
Protože úprava brněnského uzlu má posloužit i propojení s Vídní, budou zainteresované instituce žádat peníze i ze zdrojů EU. Experti řešili i otázku připojení Brna na vysokorychlostní tratě – ve městě totiž má vzniknout křižovatka těchto železnic z Prahy na Polsko a na Vídeň. MDS ale nemůže minimálně do roku 2010 zajistit žádné finance. Jeden kilometr takové trati totiž stojí 400 mil. Kč, což je čtyřnásobek modernizace železničního koridoru.

 

zobrazit mapu stránek ČSDK

... přihlašte se na Akci Falco a pomozte tak ochránit ohrožené krály nebes

poslední aktualizace 19. září 2006 navrcholu.cz
© 1999-2004 ČSDK, optimalizováno pro MSIE a rozlišení 800x600+
[ Windows | ASCII | Mac | Latin2 | Unix ]

použit publikační systém Toolkit od Econnectu