Databáze o vlivu dopravy na životní prostředí - výpis záznamů

zobraz stránku pro tisk · vyhledávání

Vodní cesta má stále své zastánce
[rešerše | kategorie: Vodní doprava – kanál DOL | MF Dnes | Marek Tvrdoň, Tomáš Fránek | 22. 9. 2000] [tisk]
Více než sto let stará představa o vybudování vodní cesty spojující Labe, Odru a Dunaj má stále své zastánce, ale také čím dál víc odpůrců. Podle Miroslava Patrika z Děti Země ”je to naprosto zbytečná trasa, navíc s ní pořád počítají územní plány a radnice kvůli tomu nemůžou podél trasy nic stavět”. Vládní úředníci cestu za zbytečnou nepovažují a nadále s její výstavbou počítají. Podle ředitelky odboru vodních cest MDS Magdaleny Konvičkové to ”není ale aktuální, neboť chybí peníze i zájem přesahující naši republiku”. Územní plány se podle ní zatím měnit nebudou. ČR v roce 1999 přijala dohodu o dopravně výhodných mezinárodních cestách, mezi které trasa Labe – Odra – Dunaj patří.
Miroslav Patrik tezi o ekologické vodní dopravě nezpochybňuje. Podle něho ”ekologická určitě je, ale rozhodně ne v takové podobě, která ničí přirozený tok řek a poslední zbytky lužních lesů.” Dále tvrdí, že u nás není důvod cokoliv vozit po vodě, objem silniční a železniční dopravy je dostačující. Příznivci vodní dopravy zase oponují, že vybudování této vodní trasy by eliminovalo nebezpečí povodní. Odborníci tuto verzi zatím nepotvrdili.

 

zobrazit mapu stránek ČSDK

... přihlašte se na Akci Falco a pomozte tak ochránit ohrožené krály nebes

poslední aktualizace 19. září 2006 navrcholu.cz
© 1999-2004 ČSDK, optimalizováno pro MSIE a rozlišení 800x600+
[ Windows | ASCII | Mac | Latin2 | Unix ]

použit publikační systém Toolkit od Econnectu