Vodní cesta má stále své zastánce [rešerše | kategorie: Vodní doprava – kanál DOL | MF Dnes | Marek Tvrdoň, Tomáš Fránek | 22. 9. 2000] [tisk] Více než sto let stará představa o vybudování vodní cesty spojující Labe, Odru a Dunaj má stále své zastánce, ale také čím dál víc odpůrců. Podle Miroslava Patrika z Děti Země ”je to naprosto zbytečná trasa, navíc s ní pořád počítají územní plány a radnice kvůli tomu nemůžou podél trasy nic stavět”. Vládní úředníci cestu za zbytečnou nepovažují a nadále s její výstavbou počítají. Podle ředitelky odboru vodních cest MDS Magdaleny Konvičkové to ”není ale aktuální, neboť chybí peníze i zájem přesahující naši republiku”. Územní plány se podle ní zatím měnit nebudou. ČR v roce 1999 přijala dohodu o dopravně výhodných mezinárodních cestách, mezi které trasa Labe – Odra – Dunaj patří.
Miroslav Patrik tezi o ekologické vodní dopravě nezpochybňuje. Podle něho ”ekologická určitě je, ale rozhodně ne v takové podobě, která ničí přirozený tok řek a poslední zbytky lužních lesů.” Dále tvrdí, že u nás není důvod cokoliv vozit po vodě, objem silniční a železniční dopravy je dostačující. Příznivci vodní dopravy zase oponují, že vybudování této vodní trasy by eliminovalo nebezpečí povodní. Odborníci tuto verzi zatím nepotvrdili.