LPG má své hranice [rešerše | kategorie: Alternativní pohonné hmoty | Euro | Erich Handl | 9. 10. 2000] [tisk] LPG pohon, tedy benzinový motor upravený pro spotřebu propan-butanu, využívá v ČR zhruba 200.000 majitelů automobilů. Ceny se pohybují od 13,50-15 Kč/litr, natural je přibližně dvakrát tak drahý. Zařízení se majiteli zaplatí v průměru po 20.000 ujetých kilometrech. Zájem o LPG roste, jen u stanic Benziny se ho v prvním čtvrtletí tohoto roku odčerpalo o 12,5 % více než ve stejném období roku 1999.
Propan-butan ale nemůže benzín nikdy nahradit. Ze 100 kg ropy lze totiž vyrobit 18-25 kg benzínu, ale jen 0,2 kg plynu. Pokud by se tedy všichni rozhodli jezdit na LPG, zbyly by v rafinériích miliony tun nepotřebného benzinu. LPG motor vykazuje menší množství zplodin, ale třecí plochy ve spalovacím prostoru jsou více namáhány a dochází k většímu opotřebení těchto součástek.
Z makroekonomického hlediska by bylo lepším řešením přestavět automobilové pohony na stlačený zemní plyn (CNG), kterého je dost a jeho cena se pohybuje na třetině ceny benzínu. Zatím ho ale v ČR využívá pouze několik dopravců, čerpadel je jen sedm. Projekt na vytvoření sítě čerpadel CNG připravuje státní plynárenský podnik Transgas.