Praha 6 navrhuje jinou variantu rychlodráhy [rešerše | kategorie: Silnice – ČR | MF Dnes | M. Janík, V. Hofmanová | 2. 12. 2000] [tisk] Radní z Prahy 6 tvrdí, že nově navrhovaná trasa rychlodráhy přes méně obydlenou Prahu 5 a Prahu 13 je ekologičtější a levnější. Ačkoli je trasa asi o třetinu delší než původní varianta, díky vyšší možné rychlosti vlaků by podle nich narostla jízdní doba jen nepatrně. Představitelé ČD jsou však jiného názoru. Pokud by vedla rychlodráha přes Smíchov, ČD by musely hlučnou a prašnou nákladní dopravu posílat ve směru na Kladno přes Dejvice. Tím by tato varianta životní prostředí Prahy 6 naopak zhoršila. Návrhem nejsou nadšeni ani představitelé hlavního města. Rychlodráha měla sloužit především desetitisícům lidí, kteří se denně přepravují do Prahy z Kladna a okolí. Proti trase přes Prahu 5 hovoří především jízdní doba vlaků.
Definitivní rozhodnutí o trase zatím nepadlo. Zástupci Prahy 6 ovšem tvrdí, že podle původního projektu, který počítá s trasou přes Ruzyni na Masarykovo nádraží, stavět nelze. Navíc napadají i dokumentaci o hodnocení vlivu na životní prostředí pro výstavbu nového terminálu na ruzyňském letišti, který chce ČSL stavět. Soudí, že dokumentace není dostatečná a musí se doplnit.