Není lehké být v ČR ministrem životního prostředí [rešerše | kategorie: Vliv na životní prostředí – ČR, Vodní doprava – kanál DOL | Haló noviny | Jan Zeman | 15. 12. 2000] [tisk] Autor se domnívá, že být ministrem životního prostředí v ČR je nezáviděníhodný úděl. Těžké postavení má ministr Miloš Kužvart, protože ČSSD slibovala v úvodu SPŽP z dubna 1999 mj. i trvale udržitelný rozvoj. V dalších částech SPŽP však naplňován není. V současnosti by měl ministr naopak prosazovat 1) zavedení trhu s elektřinou, 2) likvidaci venkova politikou ponechání většiny komunikací II. a III. třídy k vyježdění, 3) budování řady zbytečných dálnic včetně těch porušujících zákony na ochranu životního prostředí (vymáhání nezákonné výjimky na dálnici D8 přes CHKO České středohoří a nezákonné trasy dálničního obchvatu Plzně přes vrch Valík na MŽP je jen špičkou ledovce), 4) realizaci dopravně zbytečného, ekonomicky ztrátového, ekologicky katastrofálního a povodně zvětšujícího kanálu Dunaj - Odra - Labe a ekologicky neúnosných přehrad na dolním toku Labe. Tomu a mnohému dalšímu vláda ČR i EU říká trvale udržitelný rozvoj.