Databáze o vlivu dopravy na životní prostředí - výpis záznamů

zobraz stránku pro tisk · vyhledávání

Dálnice do Vídně: boj se stupňuje
[plný text článku | kategorie: Rychlostní silnice – ČR: ostatní, Český a Slovenský dopravní klub | MF Dnes | Hana Černohorská, Robert Klos | 25. 7. 2003] [tisk]
Břeclavskou variantu podporují i ekologové. Ekologové chtějí změnit plánovanou dálniční trasu mezi Vídní a Brnem. Než cesta přes Mikulov do Brna se jim zdá pro přírodu šetrnější trasa z Vídně do Břeclavi s napojením na dálnici D2. Trasu, která by vedla z Vídně přes hraniční přechod Reinthal do Břeclavi a tady se napojila na dálnici D2 do Brna, začala nedávno prosazovat břeclavská radnice. Teď se k Břeclavským přidali i ekologové. Ochranáři vidí výhodu spojení na Břeclav v tom, že by se využila stávající dálnice ve směru na Bratislavu a trasa by se úplně vyhnula chráněnému území Pálava i tamním vinicím.
"Máme kontakty na rakouské ekologické organizace, které také prosazují břeclavskou variantu. Její největší problém je, že ze stávajících možností je nejlevnější a stavební firmy mají zájem, aby zakázka byla co nejdražší. Budeme se snažit ovlivnit řízení tak, aby začalo brát v úvahu tah přes Břeclav," prohlásil Mojmír Vlašín, brněnský zastupitel a ekolog.
"Napojení na Břeclav by bylo rychleji vystavěno, protože dálnice už je prakticky hotová. Toto spojení je do Vídně je jen o pár kilometrů delší, než by zajišťovala mikulovská varianta. Do procesu posuzování vlivu stavby na životní prostředí by se měla rozhodně břeclavská varianta zařadit," řekl ekolog Miroslav Patrik. Čtyřproudou silnici kolem Mikulova nedoporučuje. "Vyvolala by ekologické problémy u Pálavy a novomlýnských nádrží. Preferujeme využití kapacitně dostačující dálnice D2 výstavbou průtahu přes průmyslovou část Břeclavi na rakouskou státní hranici s napojením na dálnici do Vídně. Trasy přes Mikulov a Nový Přerov nejsou dopravně výhodné pro směr na střední Moravu a způsobují větší problémy v krajině," uvedli v prohlášení Miroslav Patrik a Martin Robeš z Českého a Slovenského dopravního klubu.
"Je to jednoznačně nejekonomičtější varianta," míní starosta Břeclavi Dymo Piškula. Břeclavská radnice je ale za svou iniciativu pod palbou kritiky kraje. "Jestli někdo začne veřejně zpochybňovat Mikulov, je nepřítelem Jihomoravského kraje," řekl již dříve krajský radní zodpovědný za regionální rozvoj Milan Venclík z ODS. Starosta Mikulova Eduard Kulhavý změnu plánované trasy, která má vést kolem jeho města, nepřipouští. "Mluvil jsem se starostou rakouského Poysdorfu a oni vůbec s trasou přes Břeclav nepočítají," řekl.
 

zobrazit mapu stránek ČSDK

... přihlašte se na Akci Falco a pomozte tak ochránit ohrožené krály nebes

poslední aktualizace 19. září 2006 navrcholu.cz
© 1999-2004 ČSDK, optimalizováno pro MSIE a rozlišení 800x600+
[ Windows | ASCII | Mac | Latin2 | Unix ]

použit publikační systém Toolkit od Econnectu