Databáze o vlivu dopravy na životní prostředí - výpis záznamů

zobraz stránku pro tisk · vyhledávání

K problému rychlodráhy
[plný text článku | kategorie: Veřejná městská doprava – ČR, Vliv dopravy ve městech – ČR | Metro | František Nyklíček | 19. 9. 2003] [tisk]
Musím se pozastavit nad přístupem ministerstva životního prostředí ve věci modernizace trati Praha – Kladno. Stejnou metodou by totiž mohlo dospět k tomu, že je třeba zrušit tratě Praha – Beroun a Praha – Benešov, které nejenže vedou také v blízkosti obytných domů, ale navíc nejsou nijak odhlučněné a ještě k tomu nejsou ve zrovna nejlepším stavu. Naproti tomu modernizovaná trať do Kladna by způsobovala hluk zcela minimální. Je škoda, že stejný postup neuplatňuje toto ministerstvo například při stavbách dálnic a rychlostních silnic. Tam není hluk sice na první poslech tak výrazný, zato je nepřetržitý. Také by mělo, pokud Praha 6 prosadí své plány, uzavřít Evropskou třídu. Pochybuji totiž, že se lidem bude chtít na Dlouhé míli přestupovat do pomalejšího metra. Raději pojedou autobusem až do Dejvic, anebo sáhnou po vlastním automobilu. Prodělá na tom zase jen úsporná železniční doprava.
A pokud už se srovnává podzemní varianta dráhy s metrem, je dráha pořád lepší, protože za obdobné stavební náklady umožní nejen obsluhu Prahy 6, ale i přímé napojení Kladna. Vést metro na Dědinu a letiště je naopak z kapacitního hlediska luxus, stejně tak ovšem i vedení metra na Bílou Horu a do Řep – pokud tedy nechceme stavět na okrajích další betonové "hradby". Smysl by snad mohlo mít jedině prodloužení metra přes Červený vrch, Petřiny a Motol do Jihozápadního Města. I tyto oblasti by však, stejně jako Dědinu, zvládly obsloužit tramvaje.
 

zobrazit mapu stránek ČSDK

... přihlašte se na Akci Falco a pomozte tak ochránit ohrožené krály nebes

poslední aktualizace 19. září 2006 navrcholu.cz
© 1999-2004 ČSDK, optimalizováno pro MSIE a rozlišení 800x600+
[ Windows | ASCII | Mac | Latin2 | Unix ]

použit publikační systém Toolkit od Econnectu