Databáze o vlivu dopravy na životní prostředí - výpis záznamů

zobraz stránku pro tisk · vyhledávání

Na stavbu průtahu zatím nejsou peníze
[plný text článku | kategorie: Silnice – ČR, Supermarkety, Vliv dopravy ve městech – ČR | Karlovarské noviny | Ivana Kalinová | 24. 9. 2003] [tisk]
Už na jaře příštího roku se měl začít budovat průtah Karlovými Vary a komunikace 1/6. Zatím ale není jisté, zda vláda plánované miliardy, které tato stavba bude stát, uvolní. Otevřený dopis píše premiérovi Vladimíru Špidlovi poslanec parlamentu Miloš Patera (ODS). V něm jej vyzývá, aby vláda splnila své sliby, které dala občanům Karlovarského kraje vloni v únoru, a uvolnila peníze na průtah Karlovými Vary. Tato plánovaná stavba společně se čtrnácti dalšími po celé České republice je totiž z finančních důvodů ohrožena. "V rámci koaličních dohod byla na vládní úrovni opomenuta narůstající výše státního dluhu. Ten vyplývá z úvěrů, kterými by měly být financovány stavby v dopravní infrastruktuře. Ohrožen je jak program, do kterého je zahrnut průtah Karlovými Vary a komunikace 1/6 a třináct staveb po celé republice, ale také další čtyři programy, například jihozápadní obchvat Prahy a dálnice E8," nastínil situaci Miloš Patera.
Miliardy na tyto stavby by si sice Česká republika vypůjčila od Evropské investiční banky, a tam jsou také připraveny, přesto je fakticky nelze čerpat. Nebylo by je z čeho splácet a podle všeho nebude ani na úroky. Jinými slovy, na půjčku nejsou peníze. "K politické dohodě nedošlo, i když úroky jsou relativně malé. Přestože osobně zatím odmítám věřit, že stavba průtahu bude zastavena, v tuto chvíli nepůsobí situace optimisticky. Je třeba na vládu naléhat, vždyť jde o účelně vynaložené prostředky. Tyto stavby mimo jiné znamenají i další pracovní příležitosti pro občany kraje," vysvětlil Miloš Patera. Pro Karlovy Vary by zastavení průtahu znamenalo katastrofu.
Na něj totiž navazují už povolené stavby hypermarketů, což znamená, že do lázeňského města se budou na nákupy sjíždět lidé z celého kraje. " Já si to vůbec nedokáži představit. Karlovy Vary jsou ucpané od Prahy, nyní by byly i od Chebu a Sokolova. Průtah měl dopravní situaci rozmělnit a uvolnit. Pokud by se jeho stavba skutečně zastavila, pak by to byl opravdový průšvih," domnívá se Miloš Patera. Podle něj má nyní kraj šanci se semknout a apelovat na vládu, aby stavbu nebojkotovala. "Vždyť se nejedná o vyhozené peníze, ale o vyřešení základního ekologického problému," zdůraznil poslanec Patera.
 

zobrazit mapu stránek ČSDK

... přihlašte se na Akci Falco a pomozte tak ochránit ohrožené krály nebes

poslední aktualizace 19. září 2006 navrcholu.cz
© 1999-2004 ČSDK, optimalizováno pro MSIE a rozlišení 800x600+
[ Windows | ASCII | Mac | Latin2 | Unix ]

použit publikační systém Toolkit od Econnectu