Databáze o vlivu dopravy na životní prostředí - výpis záznamů

zobraz stránku pro tisk · vyhledávání

Trasu R35 poznávali v terénu
[plný text článku | kategorie: Dopravní politika – ČR: Den bez aut, Rychlostní silnice – R35, Děti Země, Cyklistika – ČR | Orlické noviny | Jiří Koníček | 24. 9. 2003] [tisk]
"Den bez aut" si připomněla občanská sdružení Děti Země a Zelený Kohout cykloturistickou vyjížďkou v části Ústecka. Jedenáctý ročník "Dne bez aut" nevzali mnozí řidiči na vědomí. Střety s krajinou Na Orlickoústecku se tento den připomínal veřejnosti v sobotu v oblasti České Třebové. Dvě občanská sdružení - Děti Země z Brna a Zelený Kohout z České Třebové - připravila pro zájemce cyklistickou vyjížďku po místech, jichž by se dotkla některá z navrhovaných variant tras zamýšlené rychlostní komunikace R35. O trase potřebné komunikace má ještě v letošním roce rozhodnout zastupitelstvo Pardubického kraje, města a vesnice Orlickoústecka zaslala kraji spoustu podnětů, připomínek, návrhů i projevů nesouhlasu s jednotlivými vypracovanými variantami R35, která v každém případě povede částí území Orlickoústecka. V pořadí druhé vyjížďky se zúčastnilo sedmnáct cyklistů, kteří se seznámili s problematickými úseky.
Nechyběli mladí účastníci ze Semanína, jehož starosta Jan Smola (ale nejenom on) nesouhlasí s variantou B v blízkosti vesnice. Obě sdružení a Semanín se přiklánějí k modifikované variantě C, tedy jižnější blíže k Litomyšli a Svitavám. Miroslav Patrik z Dětí Země vysvětlil, že přímo v terénu a na mapách se účastníci jízdy seznamovali s variantami tras A a B v místech, kde by došlo k negativním střetům s krajinou: "Ale také se zástavbou obcí, jako jsou Semanín, Rybník nebo Třebovice. Jeden z návrhů jde moc blízko Semanína. Překvapilo mě, že v Třebovici se vlastně s variantou A i B smířili, alespoň tak to vypadalo. Prý to pomůže obci v budoucnu k rozvoji. V Rybníku zůstává odpor k severní variantě, tady by souhlasili s obchvatem České Třebové, pokud by se stavěl, což by byla pro obec nejlepší možnost." Radim Lána ze Zeleného Kohouta nezapomněl prezentovat, že výsledky dvou odborných stanovisek (z Dopravní fakulty a Fakulty architektury ČVUT v Praze) dokládají, že "nejlepší je modifikovaná varianta C."
Most nad údolím a vsí?
Starosta Semanína Jan Smola upřesnil, že v Semaníně se účastníci cyklojízdy seznámili se situací přímo na místech, jichž by se týkalo případné přemostění údolí a části zástavby: "Cenné bylo, že ti, které tematika zajímá, si obhlédli situaci na místě, že neviděli jen nákresy v mapách. Shodli jsme se na tom, že tato varianta B je dost drsným zásahem do prostoru Kozlovského kopce, ale že vlastně ani severní varianta A není nakonec nejlepší."
 

zobrazit mapu stránek ČSDK

... přihlašte se na Akci Falco a pomozte tak ochránit ohrožené krály nebes

poslední aktualizace 19. září 2006 navrcholu.cz
© 1999-2004 ČSDK, optimalizováno pro MSIE a rozlišení 800x600+
[ Windows | ASCII | Mac | Latin2 | Unix ]

použit publikační systém Toolkit od Econnectu