Databáze o vlivu dopravy na životní prostředí - výpis záznamů

zobraz stránku pro tisk · vyhledávání

Obří palác změní vzhled středu Brna
[plný text článku | kategorie: Supermarkety | MF Dnes | Robert Klos a Simona Juračková | 8. 11. 2003] [tisk]
Naproti hotelu Grand u nádraží vyroste nová budova. Jedna z nejdražších a největších brněnských staveb desetiletí vyroste vedle hlavního železničního nádraží v Brně, naproti hotelu Grand. Do června roku 2006 zde má stát obří palác CD - objekt s obchody, kavárnami, nabídkou různých služeb, s možnostmi stravování, bydlení a dalších kulturních a oddechových využití. Objeví se na místě, kde denně proudí desetitisíce chodců, a zásadně změní současnou podobu Benešovy ulice. Cena stavby se odhaduje na dvě miliardy korun. "Máme na stole čerstvé územní rozhodnutí, výstavbu již nemůže prakticky nic zvrátit," uvedl Oldřich Vlašic, ředitel technicko-obchodního oddělení společnosti Morávka centrum, která spolu s Českými drahami založila obchodní firmu CD centrum. Ta má vybudování paláce na starosti. Všechna jednání se odehrála víceméně v tichosti, firma svůj záměr nepropagovala, aby se vyhnula případným střetům s odpůrci. To kritizuje Milan Štefanec z organizace Nesehnutí. "Podzemní parkoviště zvýší provoz v ulicích u nádraží, kde už nyní bývají zácpy. Veřejnost se k projektu bohužel nemohla vyjádřit, protože krajský úřad zamítl proceduru EIA - posouzení vlivu stavby na životní prostředí," řekl Štefanec. Původní projekt hovořil o investici jedné miliardy, o dokončení v březnu 2005 a dvanáctiposchoďové budově, přičemž čtyři podlaží by byla pod zemí. Již nyní je jasné, že novostavba bude menší, dražší a její výstavba se zdrží. Dělníci budou muset vyhloubit na ploše jednoho hektaru dvacetimetrovou jámu, která se stane základem čtyřpatrového podzemního parkoviště pro zhruba osm set aut. Palác CD vznikne na místě současných železničních skladišť, která se nacházejí za bývalým autobusovým nádražím, a to na pozemcích Českých drah. Torzo autobusového nástupiště zůstane zachováno, protože je jako dílo architekta Bohuslava Fuchse památkově chráněno. České dráhy obětovaly paláci staré odstavné nádraží. "Museli jsme najít náhradní řešení - upravit a elektrifikovat některé tratě opodál, a ty nyní využíváme k odstavování vozů," sdělil Pavel Surý z brněnského ředitelství Českých drah.
Palác za dvě miliardy
* skládat se má z pěti podzemních a sedmi nadzemních podlaží
* nejvíce místa zaberou prodejní plochy, kanceláře a hotel, dále byty a pasáže
* v podzemních garážích bude 782 parkovacích míst
 

zobrazit mapu stránek ČSDK

... přihlašte se na Akci Falco a pomozte tak ochránit ohrožené krály nebes

poslední aktualizace 19. září 2006 navrcholu.cz
© 1999-2004 ČSDK, optimalizováno pro MSIE a rozlišení 800x600+
[ Windows | ASCII | Mac | Latin2 | Unix ]

použit publikační systém Toolkit od Econnectu