Databáze o vlivu dopravy na životní prostředí - výpis záznamů

zobraz stránku pro tisk · vyhledávání

Firma už neříká, že s lidmi nemluví
[plný text článku | kategorie: Supermarkety, Děti Země | MF Dnes | Radek Bartoníček | 19. 11. 2003] [tisk]
Pamatujete si ještě na to? Firma Lidl před necelým měsícem, v době, kdy se ocitala pod obrovským mediálním tlakem kvůli pokáceným stromům, reagovala slovy: " Naší komunikační strategií je nekomunikovat s médii." Právě to řekla tehdy asistentka jednatele Lidla Dana Berková. Nechovala se tehdy nijak výjimečně, stejně stejnou strategii tato německá firma zastává i v řadě jiných evropských států. V Česku se však nakonec rozhodla svůj přístup k médiím změnit. Ekologové totiž začali vyzývat lidi, aby kvůli stromům pokáceným u prodejen přestali u Lidla nakupovat. Navíc Lidl potřeboval pozitivně působit na zastupitele řady měst, aby v nich mohl mohl zřídit své obchody. Firma si najala agenturu Protocol Service na krizovou komunikaci a ze dne na den změnila taktiku. Začala mluvit. Nekomunikovat na téma pokácené stromy? To už od Lidla neuslyšíte, naopak, můžete volat téměř kdykoli. Šéfové firmy například reagovali takřka okamžitě na výzvu ekologické organizace Děti Země, která vyzývala k bojkotu obchodů Lidla. Dokonce přijeli za ekology na jejich zasedání do Sedmihorek. "Měli jsme tam pravidelné zasedání. Oni s námi chtěli mluvit okamžitě, tak jsme jim nabídli, ať za námi přijedou," říká Michal Štingl z Dětí Země. V Sedmihorkách " uhasil" Lidl první požár. Uzavřel s ekology smlouvu, v níž jednatel firmy Martin Sklenička mimo jiné podepsal: "Lidl se zavazuje do 30. června 2004 provést výsadbu 1020 kusů životaschopných stromů na své náklady, alespoň dvoumetrové výšky, s kořenovým balem. Společnost Lidl rovněž zajistí následnou pětiletou péči o vysazené stromy. V této době společnost Lidl každý uhynulý strom nahradí novým." Jana Jabůrková z agentury Protocol Service nyní za Lidla mluví. S novou firemní taktikou je spokojena. Stejně jako s dohodou s Dětmi Země. " Potřebovali jsme uhasit problémy, které nejvíce hořely. A tím hlavním byl bojkot ekologů," říká. Lidl si tak zajistil klid, který potřeboval, aby mohl pokračovat v otevírání dalších obchodů.
 

zobrazit mapu stránek ČSDK

... přihlašte se na Akci Falco a pomozte tak ochránit ohrožené krály nebes

poslední aktualizace 19. září 2006 navrcholu.cz
© 1999-2004 ČSDK, optimalizováno pro MSIE a rozlišení 800x600+
[ Windows | ASCII | Mac | Latin2 | Unix ]

použit publikační systém Toolkit od Econnectu