Databáze o vlivu dopravy na životní prostředí - výpis záznamů

zobraz stránku pro tisk · vyhledávání

Nároky na dopravce v IDS jsou kompenzovány jistotou - provozováním linek po dobu 5 let
[plný text článku | kategorie: Integrovaný dopravní systém – ČR | Dopravák | J. Chromá | 22. 10. 2003] [tisk]
Rozhovor s ředitelem společnosti KORDIS JMK ing. Holcem. Při slavnostním předávání nových autobusů společnosti ČSAD Brno-město, a.s. jsme využili přítomnosti ředitele společnosti KORDIS JMK ing. JAROMÍRA HOLČE a požádali ho o krátký rozhovor:
Pane řediteli, jaký je současný stav v přípravách na zavedení integrovaného dopravního systému Jihomoravského kraje?
"Termín spuštění první etapy integrovaného dopravního systému Jihomoravského kraje byl stanoven na 1. leden 2004 a podle harmonogramu je tento termín reálný. Byla provedena celá řada přípravných kroků, a to jak z hlediska výběru dopravců veřejné linkové dopravy, tak zabezpečení dopravce MHD - to je Dopravního podniku města Brna, tak i železniční dopravy - Českých drah. Dále pokračuje zpracovaný harmonogram z hlediska vlastního projektu. Významné v této oblasti bylo schválení tohoto projektu hlavním zakladatelem společnosti KORDIS JMK, to znamená zastupitelstvem Jihomoravského kraje dne 18. 9. 2003, v zastupitelstvu města Brna byl projekt schválen 2. 9. 2003. Nyní nastalo období, kdy probíhají jednání s městy a obcemi, spadajícími do integrovaného území. Jsou jim předkládány výsledky projektu, závěrečné návrhy dopravního řešení a některé další dokumenty, k nimž se mají vyjádřit. Současně se rozbíhá informační kampaň směrem k cestující veřejnosti, aby lidé dostali co nejvíc informací o novém dopravním integrovaném systému a jeho výhodách. Je přitom třeba říci, že integrovaný dopravní systém vychází ze specifik přepravních vazeb do města Brna a už v první etapě pokryje dosti významné a poměrně velké území Jihomoravského kraje. A je předpoklad, že zbytek území kraje bude do IDS zapojován v rychlých krocích v několika málo dalších etapách s výhledem, že celý kraj by mohl být zaintegrován v průběhu tří až pěti let."
Jaká pozitiva má tedy IDS přinést?
"Hlavní pozitiva vidíme v nabídce pro cestující. IDS je vlastně systémové řešení veřejné hromadné dopravy a propojuje všechny druhy dopravy: MHD, veřejnou linkovou dopravu a dopravu železniční. V celém tomto systému nabízí cestujícím jednotné jízdní řády, jednotné jízdní doklady a jednotný způsob odbavování, cestující mají možnost využít přestupního tarifu, takže už nebudou vázáni jen na určitou linku či dopravce. Další výhodou pro ně je zavedení předplatních jízdenek, které přinesou jejich uživatelům i finanční výhody - ti cestující, kteří jezdí veřejnou dopravou pravidelně a budou předplatní jízdenku používat, ušetří za měsíc kolem 15-20 procent současného jízdného."
Dnes jste se zúčastnil předání nových autobusů vybavených podle standardů IDS brněnské dopravní společnosti. Zohledňovali jste ve výběrovém řízení vozových park dopravců?
Jedním z podmínek výběrového řízení autobusových dopravců, kteří budou zajišťovat integrované linky, byl pochopitelně kvalitní vozový park a v rámci přípravy IDS byly zpracovány i konkrétní technické standardy. Zájem nás, jako koordinátora integrovaného dopravního systému je, aby celkový vozový park, který budou dopravci v systému používat, byl kvalitní a pro cestující znamenal určitou úroveň a pohodu cestování. Samozřejmě vnímáme stávající stav a problémy dopravců a víme, že nelze něco měnit kouzelným proutkem ze dne na den. Takže některé ze stanovených požadavků nemusí být splněny hned od začátku spuštění IDS. Ovšem snaha je, aby v krátké době všechna vozidla provozovaná v systému těmto standardům odpovídala. K tomu budou zaměřeny i průběžné kontroly, s nimiž počítáme. Současně však musím dodat, že nechceme jen dopravcům diktovat jaká je naše představa a co všechno musí dodržovat a splňovat, ale chceme a máme jim co nabídnout. Veškeré linky provozované v IDS budou linkami v závazku veřejné služby. Ovšem na rozdíl od běžné praxe, kdy smlouvy o závazku uzavírané dopravcem s Dopravním úřadem mohou být z titulu rozpočtových období uzavírány pouze najeden rok, my budeme uzavírat s dopravci smlouvy o podmínkách přepravy v integrovaném dopravním systému Jihomoravského kraje na dobu pěti let. Čili chceme jim dát jistotu, že pokud bude naše vzájemná spolupráce dobrá, pak budou na těchto linkách jezdit delší dobu a mohou tudíž do vybavení a modernizace svého vozového parku investovat."
 

zobrazit mapu stránek ČSDK

... přihlašte se na Akci Falco a pomozte tak ochránit ohrožené krály nebes

poslední aktualizace 19. září 2006 navrcholu.cz
© 1999-2004 ČSDK, optimalizováno pro MSIE a rozlišení 800x600+
[ Windows | ASCII | Mac | Latin2 | Unix ]

použit publikační systém Toolkit od Econnectu