Databáze o vlivu dopravy na životní prostředí - výpis záznamů

zobraz stránku pro tisk · vyhledávání

Olomoucký obchvat premiér přirovnal k Velké čínské zdi
[plný text článku | kategorie: Rychlostní silnice – R35 | Zlínské noviny | Pavel Konečný | 7. 10. 2003] [tisk]
K Čínské zdi, jedinému objektu lidského úsilí viditelnému z oběžné dráhy, přirovnal včera předseda vlády Vladimír Špidla (ČSSD) nově vybudovaný dálniční obchvat Olomouce. Zároveň připomněl, že "každá miliarda investovaná do dálniční sítě znamená tři a půl tisíce nových pracovních míst." Pro obyvatele Olomouce bude obchvat znamenat především zklidnění dopravy. Několik desítek tisíc vozidel, hlavně z tranzitní nákladní přepravy, již nebude používat k průjezdu městem Velkomoravskou a Brněnskou ulici. "Přípustná hladina hluku zde byla překračována o pětasedmdesát procent," uvedla Dagmar Poláchová ze společnosti Skanska DS. Třiašedesátiletému Miroslavu Zimmermannovi vedl starý obchvat, dnes nazývaný průtah, přímo pod okny. ",Kvůli hluku a smogu se tady nedá ani větrat. Otevření nového obchvatu budeme určitě oslavovat," dušoval se.
Patnáct kilometrů dálnice za pět miliard korun zatím končí u Slavonína. Jedenáct let se jedná o jejím pokračování a sedmým rokem je navržena kompromisní trasa, přijatelná údajně pro Olomouc i obec Křelov. Jedna její část se začne stavět "už" příští rok. "Jsem rád, že se začne s realizací, vždyť ekonomický život se odehrává jen v blízkosti rychlostních komunikací," reagoval včera na přísliby premiéra a ministra dopravy hejtman Olomouckého kraje Jan Březina (KDU-ČSL). Dodal, že kraj bude dohodu mezi Olomoucí a Křelovem respektovat. "Bezkonfliktní úsek pokračování obchvatu byl zařazen do první etapy stavby západní tangenty," uvedl olomoucký primátor Martin Tesařík (ČSSD). Ta by měla skončit provizorní komunikací, napojenou na kruhový objezd u Globusu.
Necelý kilometr navíc požadovaný Křelovem je ale příliš drahý pro investory. Ani na ministerstvu dopravy tak není zatím známo, kudy povede rychlostní komunikace dále. Zato starostka Křelova v tom má jasno. "Pozemky, které by potřebovali pro výstavbu trasy bližší k obci, jsou mé, a ty neprodám," potvrdila včera znovu své odhodlání Anna Procházková (nez.). Z Mohelnice by rychlostní komunikace R35 měla časem pokračovat dále na Hradec Králové a Liberec. V délce přes 130 kilometrů by tak měla být vytvořena dálnice souběžná se stávající D1. Na otázku kdy, premiér Vladimír Špidla včera odpovídal vyhýbavě a nekonkrétně. Doplnit jej neuměl ani náměstek ministra dopravy.
 

zobrazit mapu stránek ČSDK

... přihlašte se na Akci Falco a pomozte tak ochránit ohrožené krály nebes

poslední aktualizace 19. září 2006 navrcholu.cz
© 1999-2004 ČSDK, optimalizováno pro MSIE a rozlišení 800x600+
[ Windows | ASCII | Mac | Latin2 | Unix ]

použit publikační systém Toolkit od Econnectu