Databáze o vlivu dopravy na životní prostředí - výpis záznamů

zobraz stránku pro tisk · vyhledávání

Křelov má jistotu. Bude brán vážně
[plný text článku | kategorie: Rychlostní silnice – R35 | MF Dnes | Michal Šverdík | 7. 10. 2003] [tisk]
Lidé z Křelova a Břuchotína u Olomouce mají po včerejšku jistotu, že při plánovaní trasy pokračování jižního obchvatu města, takzvané západní tangenty, nebude nikdo opomíjet jejich názory. Křelov-Břuchotín již roky bojuje za to, aby tangenta vedla dál od jejich vsi. “Dnes jsme dostali veřejný příslib, že tangenta povede po trase ke spokojenosti všech, kterých se dotýká. To je nejdůležitější,” řekla starostka Křelova Anna Procházková. Na včerejší otevření jižního obchvatu Olomouce ji nicméně nikdo nepozval. Starostka proto musela sama vyhledat ministra dopravy Milana Šimonovského a pár minut se jí podařilo na chodbě mluvit i s premiérem Vladimírem Špidlou. Křelov nedávno ustoupil a souhlasil s výstavbou první etapy tangenty od Slavonína k rondelu na výpadovce na Mohelnici. Za své gesto nyní očekává vstřícnost, že trasa druhé etapy nepovede těsně vedle obce. “Tato varianta znamená, že veškeré doprovodné komunikace a rozšíření dálnice by šly směrem do vesnice,” prohlásila starostka Procházková.
Rozhodnutí, kudy tangenta povede, má v nyní rukou především město Olomouc. “Máme zájem na tom, aby byly uspokojeny zájmy všech občanů, kterých se tangenta dotýká. Naším úkolem a odpovědností je nyní všechny tyto zájmy skloubit,” slíbil včera primátor Olomouce Martin Tesařík (ČSSD). Hejtman Olomouckého kraje Jan Březina (KDU-ČSL) také uvedl, že variantě příznivé pro Křelov nic nebrání. “Územní plán tuto variantu umožňuje. Budeme respektovat to, na čem se Křelov a Olomouc dohodnou,” řekl. Ani stát není proti. “Stát se chce domluvit, obec Křelov a město Olomouc jsou našimi partnery,” prohlásil i ministr dopravy Milan Šimonovský (KDU-ČSL).
Na pokračování obchvatu ale zatím nejsou peníze. “V návrhu rozpočtu na příští rok tato akce není, tam je důraz především na dokončení rozestavěných akcí. Ale tangenta ze Slavonína ke Křelovu je prioritní. Ministerstvo dopravy zastává pozici, aby se co nejdříve stanovila definitivní trasa a mohlo se začít stavět,” řekl ministr Šimonovský. Jedním ze slabých míst nového obchvatu Olomouce je právě doprava na trase z Ostravy do Hradce Králové. Řidiči, kteří cestují z Ostravy na Hradec Králové, podle ukazatelů nejprve projedou obchvat, pak se ale stejně musejí vrátit do Olomouce a úzkou spojkou napojit na příslušnou výpadovku. Pokud bude fungovat alespoň první etapa západní tangenty, problém odpadá. Druhým krizovým místem je sjezd z obchvatu ve směru na Brno. Než se dálnice napojí na stávající výpadovku, přechází pouze do jednoho pruhu, což může zvýšit riziko havárií. Ředitelství silnic a dálnic tvrdí, že veškerý provoz vyhovuje normám a případné zásahy ukáže až čas.
 

zobrazit mapu stránek ČSDK

... přihlašte se na Akci Falco a pomozte tak ochránit ohrožené krály nebes

poslední aktualizace 19. září 2006 navrcholu.cz
© 1999-2004 ČSDK, optimalizováno pro MSIE a rozlišení 800x600+
[ Windows | ASCII | Mac | Latin2 | Unix ]

použit publikační systém Toolkit od Econnectu