Německá dráha požaduje zvýšení sazby silničního mýtného [plný text článku | kategorie: Železniční doprava – svět | Dopravní noviny 16. 10. 2003] [tisk] S požadavkem zvýšit mýtné pro nákladní vozidla v Německu vystoupil na počátku září předseda představenstva koncernu Stinnes a nákladní složky Německé dráhy DB Cargo Bernd Malmström. Způsob výběru mýtného by podle něj měl být vytvořen podle systému uplatňovaného ve Švýcarsku, kde činí mýtné v přepočtu nejméně 0,39 .V německém systému mýtného, jehož spuštění bylo opět odloženo nejspíš na začátek příštího roku, se počítá s minimální sazbou 0,124 za ujetý kilometr. Při této výši mýtného však dojde podle Bernda Malmströma jen k "nepatrnému přesunu toku zboží ze silnice na železnici". Železnici navíc hrozí další ztráta pozic na trhu nákladní dopravy, pokud nebudou technické a politické problémy vyřešeny nejpozději do tří let, uvedl Bernd Malmström s poukazem na pomalé zlepšování váznoucího odbavení na hranicích. "Spolková vláda našim problémům rozumí. Jde ale o to, aby posílila své dopravně-politické aktivity na celoevropské úrovni. Důležitým krokem je například prosazení otevření mezinárodních trhů pro nákladní provoz," dodal Bernd Malmström.