Pokus o decentralizaci zatím nevyšel [rešerše | kategorie: Dálnice – D11 | Hospodářské noviny | Josef Šíf | 20. 10. 2003] [tisk] Pavel Bradík, hejtman Královéhradeckého kraje, je pro nebyrokratické fungování úřadu a říká: “Po zrušení okresů vznikly některé nové úřady zbytečně, kraje mohly tyto kompetence převzít a ušetřit tak úředníky.” Soudí tak královéhradecký hejtman Pavel Bradík (ODS).
Jednou z věcí, na které Královéhradeckému kraji jednoznačně záleží, je urychlení stavby dálnice. Jak se to s ní v současnosti má? Z dálnice v Královéhradeckém kraji nevede dosud ani metr, což je pro jeho rozvoj moc špatné. Bez této páteřní komunikace se jen těžko zlepší ekonomické vyhlídky regionu. Významní investoři nepřijdou a sotva budou dojíždět třeba z Prahy renomovaní vysokoškolští učitelé na naši univerzitu. Letos by se podle Ředitelství silnic a dálnic mělo konečně začít stavět. Dostavbu dálnice D11 podporuje i sousední Pardubický kraj. Vždyť na D11 se z Pardubic mají napojit rychlostní silnice. Velice důležitým argumentem pro dálnici je fakt, že dálnice by náš kraj začlenila do celoevropské dopravní sítě na její severojižní trase. Ta se plánuje ze severní Itálie a bude končit ve Švédsku. Královéhradecký kraj již o společném postupu podpory tomuto záměru jednal s polskými vojvodstvími a s jihošvédským krajem Skane. Naší snahou také je, aby D11 nekončila u Jaroměře, ale pokračovala k přechodu Královec - Lubawka, kde by se měla spojit s polskou dálniční sítí. O nutnosti dálnice jsem přesvědčován od začátku, kdy jsem nastoupil do funkce hejtmana, a to ze všech možných stran - podnikatelskou veřejností a dojíždějícími občany za prací počínaje a motoristy konče.