Databáze o vlivu dopravy na životní prostředí - výpis záznamů

zobraz stránku pro tisk · vyhledávání

Ptačí oblast vystavila stop R35
[plný text článku | kategorie: Rychlostní silnice – R35 | Právo | Ladislav Schejbal | 21. 10. 2003] [tisk]
Výstavba rychlostní silnice R 35, která by měla vyřešit problémy s dopravou jihovýchodním směrem od Chlumce nad Cidlinou na Olomouc a souběžně i na Brno, naráží stále na desítky problémů. Každý občan by si přál sice novou silnici dokončit nejdéle do dnešního odpoledne, zároveň však tvrdě trvá na plném respektování svých připomínek, což je v souhrnu věc zhola nemožná. Poslední složitou překážku vystavila pokračující přípravě stavebních prací ptačí oblast u Komárova. "Je bohužel tvrdou realitou, že v této lokalitě zvítězí s velkou pravděpodobností ochránci přírody a nám nezbyde, než se tomu přizpůsobit," řekl Právu krajský radní zodpovědný za dopravu Miloslav Macela. Původní varianta komunikace, která je nadále v územním plánu hradecko-pardubické aglomerace a o které uvažoval i připravovaný územní plán Pardubického kraje, prochází přímo jádrem území. To je však navrhováno k zařazení do sítě zvláště chráněných oblastí Natura 2000, na jejichž zachování má Evropská unie velký zájem (v lokalitě Komárov se vyskytují chránění ptáci jako moták pilich či kalous pustovka).
Evropská komise hrozí postihy
"Faktem zůstává, že evropská komise zajímající se o osud přírodních lokalit, považovaných za evropsky významné, má v rukou prostředky, umožňující jí postihnout členské státy, které neuplatňují při ochraně těchto území evropská pravidla, a to by se mohlo stát i v tomto případě," připomenul Macela. "Pokud již nedojde k ústupkům ze strany ochránců přírody, vstoupí do dalšího jednání tři nové varianty, které by posunuly trasu silnice R35 západním směrem k obci Časy. Rozdíly oproti původně plánované trase jsou však jen v řádu kilometrů. Posuzována však bude ještě i varianta původní," zdůraznil krajský radní. "Důležité v tomto případě je, že se zachovává i přes drobné změny původní koncepce výstavby. Samotné vybudování R35 však závisí hlavně na rozjezdu výstavby dálnice D11 z Poděbrad na Hradec Králové. Odstartovat by mohla ještě letos. Na ni by měl navazovat první úsek R35 z Opatovic do Sedlice," uvedl Miloslav Macela. Následný úsek do Zámrsku kolem zmíněné ptačí oblasti je podle něho otázkou minimálně osmi až deseti let.
Rozhodne krajské zastupitelstvo
Jasno však dosud není ani v jejím následném pokračování. Zastupitelství bude uvažovat o dvou variantách. Ve hře zůstaly varianty severní přes Ústí nad Orlicí a Českou Třebovou a jižní, která v podstatě kopíruje stávající "pětatřicítku" kolem Litomyšle a Svitav. O konečné podobě bude muset rozhodnout na začátku roku 2004 krajské zastupitelstvo.
 

zobrazit mapu stránek ČSDK

... přihlašte se na Akci Falco a pomozte tak ochránit ohrožené krály nebes

poslední aktualizace 19. září 2006 navrcholu.cz
© 1999-2004 ČSDK, optimalizováno pro MSIE a rozlišení 800x600+
[ Windows | ASCII | Mac | Latin2 | Unix ]

použit publikační systém Toolkit od Econnectu