Databáze o vlivu dopravy na životní prostředí - výpis záznamů

zobraz stránku pro tisk · vyhledávání

Dráhy hodlají zdvojnásobit ceny pro kombinovanou dopravu
[plný text článku | kategorie: Kombinovaná doprava – svět | Dopravní noviny 18. 12. 2003] [tisk]
Rakouské spolkové dráhy ÖBB zvažují výrazné zvýšení ceny za trakci pro kombinovanou dopravu v Rakousku a přes území Rakouska. Zdroje z ÖBB hovoří o možnosti nárůstu o 80 až 110 procent již od příštího roku. Podle ředitele divize Combi-Cargo Richarda Fischera jsou totiž současné ceny Rakouských spolkových drah v mezinárodním srovnání nízké. Proti záměru drah protestuje jeden z jejich největších zákazníků - operátor "Ökombi", který se dokonce obrátil na spolkové ministerstvo dopravy, aby zvýšení cen zamezilo. "Tak výrazné zdražení by způsobilo nárůst cen kombinované dopravy o 40 až 70 procent," uvedl v této souvislosti marketingový ředitel Ökombi Herbert Peherstorfer. V takovém případě by podle něj silniční doprava i po zavedení mýtného pro nákladní vozidla od Nového roku stále představovala levnější alternativu a Ökombi by hrozila jen v nadcházejícím roce ztráta téměř 400 tisíc zásilek ve prospěch silniční nákladní dopravy. Ministr dopravy Hubert Gorbach již ÖBB před zvýšením cen od začátku příštího roku varoval, i když zároveň přiznal, že by drahám ekonomický přínos z vyšších cen pomohl. Na druhé straně by takové opatření mohlo znemožnit již tak velmi napjatou vnitřní diskusi o reformě drah. Už v polovině listopadu v Rakousku stávkovali železničáři. "Musíme učinit vše, abychom zákazníky dráhy získali zpět," prohlásil po stávce Hubert Gorbach. Po intervenci ředitel ÖBB Rüdiger vorm Walde ministru Gorbachovi přislíbil, že přinejmenším do poloviny příštího roku se ceny pro kombinovanou dopravu měnit nebudou.
 

zobrazit mapu stránek ČSDK

... přihlašte se na Akci Falco a pomozte tak ochránit ohrožené krály nebes

poslední aktualizace 19. září 2006 navrcholu.cz
© 1999-2004 ČSDK, optimalizováno pro MSIE a rozlišení 800x600+
[ Windows | ASCII | Mac | Latin2 | Unix ]

použit publikační systém Toolkit od Econnectu