Databáze o vlivu dopravy na životní prostředí - výpis záznamů

zobraz stránku pro tisk · vyhledávání

Dálnice půjde Ústeckoorlickem
[plný text článku | kategorie: Rychlostní silnice – R35 | MF Dnes | Pavel Dosoudil | 19. 12. 2003] [tisk]
Zastupitelé Pardubického kraje včera rozhodli o trase budoucí dopravní tepny. Radní v Ústí nad Orlicí, České Třebové, Lanškrouně mohou jásat. Nová čtyřproudová dopravní tepna R35 by měla vést severní trasou v blízkosti jejich měst tak, jak si přáli. Takové doporučení pro vypracování územního plánu přijali včera krajští zastupitelé. I když se nejedná o vyhranou válku, ale jen jednu bitvu, tato byla zřejmě rozhodující. Zastánci jižní varianty neskrývali rozčarování. "Snažil jsem se jako předseda výboru pro strategický rozvoj zastávat stanovisko, které nám doporučili odborníci. Z toho pohledu jsem trpce zklamán. Pro Svitavsko je to, když použiji silné slovo, tragédie," uvedl zastupitel ČSSD Jiří Zámečník ze Svitav. "Sever je dnes dobře dopravně obsloužený, naopak na jihu zůstávají dvě třetiny kraje, které jsou na tom špatně sociálně," uvedl Jiří Zámečník ze Svitav. Podle něj rozhodnutí o severní trase zbaví jižní oblasti možností rozvinout své průmyslové zóny a ty na to doplatí ještě vyšší nezaměstnaností. Naopak zastánci severní varianty slavili. "Definitivně rozhodnuto sice není, ale víme, kterou trasou se půjde. Připadá mi jako malicherný detail, za kterým kopcem ta dálnice povede. Rozhodlo se o severní trase a rozpory mohou být v úseku dvou či čtyř kilometrů," řekl s úsměvem po hlasování starosta Ústí nad Orlicí Jiří Čepelka.
Celé jednání zastupitelů bylo nezvykle dlouhé a bouřlivé. V rozpravě vystoupila většina přítomných. Nejdříve ale bylo nutné rozhodnout, za hlasovat veřejně, či tajně. Druhou možnost navrhl Josef Jílek ze Čtyřkoalice. Důrazně mu ale ihned oponoval pardubický primátor Jiří Stříteský. "Pro mne je tajné hlasování nepřijatelné. Politik na krajské úrovni musí umět veřejně říci svůj názor a stát si za ním," prohlásil Stříteský. Jeho stanovisko nakonec převážilo. Pro podporu "své" varianty snášeli zastupitelé nejrůznější argumenty. "Severní varianta je sice dražší, ale zase přinese pro naše firmy zakázky a práci na celou řadu let," řekl náměstek hejtmana Michal Rabas. Miloš Horáček severní variantu zásadně odmítal. "Betonová lobby vítězí, přitom kromě ministerstva dopravy byla všechna ostatní doporučení pro jižní trasu," uvedl Horáček. Po dvou hodinách hejtman rozpravu ukončil. Zastánci severní cesty zvítězili pětadvaceti hlasy proti šestnácti.

 

zobrazit mapu stránek ČSDK

... přihlašte se na Akci Falco a pomozte tak ochránit ohrožené krály nebes

poslední aktualizace 19. září 2006 navrcholu.cz
© 1999-2004 ČSDK, optimalizováno pro MSIE a rozlišení 800x600+
[ Windows | ASCII | Mac | Latin2 | Unix ]

použit publikační systém Toolkit od Econnectu