Databáze o vlivu dopravy na životní prostředí - výpis záznamů

zobraz stránku pro tisk · vyhledávání

Exministr Schling se výslechu neobává
[plný text článku | kategorie: Dálnice – D47 | Právo | Pavel Blažek | 19. 12. 2003] [tisk]
Po středečním výslechu expremiéra Miloše Zemana v jeho chalupě v Novém Veselí u Žďáru nad Sázavou bude jako poslední z bývalých členů Zemanovy vlády vyslýchán v kauze podezření z korupce při zadání zakázky na výstavbu dálnice D47 z Lipníku nad Bečvou do Ostravy a Bohumína exministr dopravy a spojů poslanec Jaromír Schling (ČSSD). "Dosud jsem nedostal ani předvolání k výslechu. Podezření z korupce je směšné. Smlouvu stále považuji za velmi výhodnou pro stát a pro severní Moravu. Letos v dubnu byla bohužel smlouva vládou zrušena i za tu cenu, že vláda musela investorovi stavby, společnosti Housing & Construction (H&C), vyplatit za odstoupení od smlouvy 600 miliónů korun," řekl ve čtvrtek Právu Schling. Zdůraznil, že v médiích uváděná cena stavby včetně provozu a generální opravy před vypršením pětadvacetileté nájemní lhůty vymezené společnosti H&C není 125 miliard korun.
"Byl to horní finanční limit. Tedy smluvně zakotvená částka, která nesměla být překročena. Odborné propočty se pohybovaly okolo 115 miliard. Náklady na výstavbu dálnice D47 byly ve výši 33 miliard," uvedl exministr. Výhody smlouvy s H&C pro stát byly podle Schlinga zásadní. "Vláda letos v dubnu rozhodla o vypovězení smlouvy na základě dezinformací, které jí předložil ministr dopravy Milan Šimonovský. Tomu zas špatně radila právní kancelář Havel a Holásek," zdůraznil. Podle jeho názoru jednali ministři ČSSD, kteří byli v Zemanově vládě a nyní i v kabinetu premiéra Vladimíra Špidly, v dubnu o vypovězení smlouvy na D47 s H&C pod tlakem. "Jen málokterý politik se dokáže postavit masívnímu tlaku médií a ministra Šimonovského, tvrdících bez důkazu, že při uzavření smlouvy došlo nebo mohlo dojít ke korupci," vysvětluje si dubnové rozhodnutí vlády Schling.
Ministr dopravy Milan Šimonovský (KDU-ČSL) loni 29. listopadu ve Sněmovně oznámil, že nařídil odboru vnitřní kontroly svého ministerstva, aby prověřilo možnou korupci při přípravě realizační smlouvy projektu D47, protože na investora nebylo vyhlášeno výběrové řízení. Podle Šimonovského lze dálnici D47 postavit za 80 až 85 mld. a uvést do provozu v roce 2008, tedy o rok dříve, než předpokládala smlouva s H&C. Po vypovězení smlouvy s H&C se investorem stavby stalo Ředitelství silnic a dálnic. "To označuji za chybu. O všem budou rozhodovat státní úředníci a veškerá rizika budou rovněž spočívat na bedrech státu. Ve smlouvě s H&C byli z rozhodování o dodavatelích stavby státní úředníci vyloučeni a rizika byla vyváženě rozdělena mezi stát a společnost H&C," řekl Právu Schling s tím, že s těmito argumenty a důkazy seznámí vyšetřovatele.

 

zobrazit mapu stránek ČSDK

... přihlašte se na Akci Falco a pomozte tak ochránit ohrožené krály nebes

poslední aktualizace 19. září 2006 navrcholu.cz
© 1999-2004 ČSDK, optimalizováno pro MSIE a rozlišení 800x600+
[ Windows | ASCII | Mac | Latin2 | Unix ]

použit publikační systém Toolkit od Econnectu