Databáze o vlivu dopravy na životní prostředí - výpis záznamů

zobraz stránku pro tisk · vyhledávání

IDS startuje, i když s protesty
[plný text článku | kategorie: Integrovaný dopravní systém – ČR, Internet | Rovnost | miš | 20. 12. 2003] [tisk]
Ovace, ale i ostrá odmítnutí provázejí zavádění integrovaného dopravního systému, který má v Brně a ve více než stovce obcí v okolí odstartovat 1. ledna. Nejméně pocítí změnu cestující v Brně - změní se jim trasy některých linek, formát a ceny jízdenek, takže by si měli nakoupit jen nezbytné zásoby do konce roku. Novinkou je vznik tarifních zón - základní dvě s číselným označením 100 a 101 vzniknou v Brně, přičemž běžní cestující jezdící pouze po území města jejich existenci v podstatě nepocítí. Nově však podobné zóny vytvoří také skupiny obcí v okolí města. Výše jízdného se bude odvíjet od toho, kolik zón cestující projede a v případě jednorázových jízdenek navíc od toho, kolik času na cestě stráví. Ve vlacích nadále zůstane možnost kupovat si klasické jízdenky v pokladnách, v mimobrněnských autobusech bude stále možné koupit si jízdenky přímo u řidičů. Hlavní osou integrované dopravy bude železniční doprava, u nejdůležitějších nádraží vzniknou přestupní uzly. Právě kvůli nutnosti přestupu a nedostatečné vybavenosti těchto uzlů obyvatelé a radnice nejčastěji protestují. Současně totiž odpadne velká část linek zajíždějících do centra Brna. Cestující železnicí s jízdenkami IDS si budou muset označit jízdenku předem na nástupišti, ve vlacích označovače nebudou. Do regionálních autobusů, nynějších mimobrněnských linek, budou lidé až na výjimky nastupovat předními dveřmi a řidičům se prokáží platným jízdním dokladem nebo si jízdenku označí přímo před nimi. Podrobnosti o trasách linek za hranicemi Brna a o ceníku jízdného přinášejí materiály otištěné na této straně.
Některé z připomínek k IDS:
* Rušení přímých linek - Obyvatelé části obcí protestují, že přijdou o přímé spojení s centrem Brna
* Stav přestupních uzlů - Přestupní uzly, zejména u železničních nádraží, nejsou bezbariérové a chybí jim část vybavení
* Nezařazení do systému - Obce těsně za hranicemi první etapy usilují o začlenění do systému (například Lomnice u Tišnova)
* Vysoký počet spojů - Do některých obcí pojede více spojů, než radní požadují
* Cena jízdného - Zejména obyvatelům obcí v současném třetím pásmu brněnského dopravního podniku se jízdné prodraží
* Rozsah slev - O slevu v brněnské dopravě přijdou dárci krve, omezeny budou i výhody pro seniory za hranicemi Brna
* Tarifní změny - Systém plateb za hranicemi Brna se dotkne i obyvatel města - vyšší jízdné mj. zahrne i poslední dvě zastávky linky 2 v Modřicích.
Některé z výhod IDS:
* Jednotná jízdenka - Bude možné s jednou jízdenkou cestovat všemi tramvajovými, trolejbusovými a do systému zahrnutými autobusovými linkami a dále osobními a spěšnými vlaky v integrovaných úsecích Českých drah
* Předplatní jízdenky - Pravidelní cestující si budou moci pořídit předplatní jízdenky, které umožní neomezené počty jízd po vymezeném území. Při jejich zakoupení cestující oproti jednotlivým jízdenkám ušetří
* Pravidelnost odjezdů - Většina spojů bude odjíždět v pravidelných intervalech, měnit se budou pouze hodiny. Dojde k posílení počtu spojů o víkendech a ve večerních hodinách
* Srovnání kvality služeb - Srovnání úrovně poskytovaných služeb, dopravci musejí dodržet standardy včetně označování vozidel, zveřejňování informací o směru jízdy a dalších pravidel
* Jízdy i vlakem - Držitelé brněnských jízdenek budou moci k jízdám po městě ve stanoveném okolí využít i vlak
* Lepší přestupování - Koordinované budou i přestupy tak, aby lidé zbytečně nečekali na další spoje.
Podrobné informace o chystané podobě systému integrované dopravy včetně již definitivních jízdních řádů lze získat na internetové adrese www.idsjmk.cz. Informace poskytuje také informační středisko na telefonu 543 174 317 a na vybraných nádražích. Informační střediska vzniknou postupně mimo jiné ve vybraných stanicích Českých drah a prodejních místech dopravního podniku. Společnost Kordis JMK sídlí na Renneské třídě 1a v Brně.
 

zobrazit mapu stránek ČSDK

... přihlašte se na Akci Falco a pomozte tak ochránit ohrožené krály nebes

poslední aktualizace 19. září 2006 navrcholu.cz
© 1999-2004 ČSDK, optimalizováno pro MSIE a rozlišení 800x600+
[ Windows | ASCII | Mac | Latin2 | Unix ]

použit publikační systém Toolkit od Econnectu