Databáze o vlivu dopravy na životní prostředí - výpis záznamů

zobraz stránku pro tisk · vyhledávání

Starosta Koukal: Škoda, že jsem některým neviděl do očí
[plný text článku | kategorie: Rychlostní silnice – R35 | MF Dnes | pá | 20. 12. 2003] [tisk]
Starosta Svitav Václav Koukal podle svých slov tušil, že zastupitelstvo Pardubického kraje rozhodne pro severní trasu rychlostní komunikace a ne pro jižní, kterou prosazoval on. Přesto jej průběh jednání i hlasování, které sledoval z galerie jednací místnosti, zaskočily. "Rád bych býval viděl některým lidem do očí, ale z galerie to nejde," říká Koukal.
Co vám vadilo na způsobu jednání o trase budoucí dopravní tepny?
"Rozhodnutí zastupitelů Pardubického kraje mne zaskočilo ze třech důvodů. Absolutně se nebrala v úvahu stanoviska odborníků. Výbor pro strategický rozvoj dospěl k závěru osmi hlasy ku jednomu, že jižní varianta rychlostní komunikace je lepší. Zastupitelé navíc vůbec nevzali v úvahu ani totožné stanovisko výboru pro životní prostředí.
Na druhou stranu tam zazněla řada argumentů, proč právě severní varianta je lepší...
Velice mne překvapil jeden z nich, podle nějž je dobře, že to bude severní varianta, přestože je o šest miliard dražší. Bude prý díky tomu více práce pro stavební firmy. To mne jako daňového poplatníka vyděsilo.
Co říkáte na argumenty radního Jana Čulíka, že severní varianta je ve skutečnosti kratší než jižní?
Bohužel radní citoval z nějakých materiálů, jež neměly vztah k hodnocení variant, které byly ve hře. Ve skutečnosti se rozhodovalo o jasně definované trase severní, která měří 95 kilometrů a trase jižní, dlouhé 75 kilometrů. Nevím, zda se tím nezabýval nebo šlo o silnou mystifikaci. To, co citoval na zastupitelstvu, byl materiál hodnotící jinou variantu, než o které se rozhodovalo.
Myslíte si, že silnice skutečně povede severní trasou, nebo je možné rozhodnutí ještě zvrátit?
Měli bychom hledat cestu, která je průchodná. Je docela možné, že ministerstvo dopravy za dva roky zjistí, že severní trasa je neprůchodná, mezitím se finance přesunou jinam a my budeme mít smůlu. Já se bojím, že ztratíme tři roky.
Stále argumentujete tím, že Svitavsko silnici potřebuje, aby přilákalo další investory. Právě nyní se vám ale podařilo získat už druhého investora. Neprotiřečí si to?
Ne. Například nyní jsme jednali s americkým investorem a jako obvykle jeho druhá otázka zněla, jaké bude dálniční napojení. Neměli bychom zapomínat, že Svitavsko je v kraji hospodářsky nejslabším regionem s mírou nezaměstnanosti, která může dosáhnout až patnácti procent.
 

zobrazit mapu stránek ČSDK

... přihlašte se na Akci Falco a pomozte tak ochránit ohrožené krály nebes

poslední aktualizace 19. září 2006 navrcholu.cz
© 1999-2004 ČSDK, optimalizováno pro MSIE a rozlišení 800x600+
[ Windows | ASCII | Mac | Latin2 | Unix ]

použit publikační systém Toolkit od Econnectu