Databáze o vlivu dopravy na životní prostředí - výpis záznamů

zobraz stránku pro tisk · vyhledávání

Dráhy už prodávají předplatní jízdenky IDS
[plný text článku | kategorie: Integrovaný dopravní systém – ČR | Právo | Petr Knötig | 23. 12. 2003] [tisk]
Změny v jízdním řádu předznamenaly začátek fungování integrovaného systému dopravy. České dráhy (ČD) již v řadě stanic v kraji zahájily prodej předplatních jízdenek Integrovaného dopravního systému (IDS). Jízdenky, které bude možné uplatnit i při dopravě městskou hromadnou dopravou v Brně, jsou již k dispozici v Brně na hlavním nádraží a v Brně-Králově Poli, v Adamově zastávce, Bílovicích nad Svitavou, Blansku a Blansku městě, v Kuřimi a Tišnově. Postupně se bude prodejní síť rozšiřovat i do dalších stanic. "Do prodejní sítě ČD byly distribuovány doklady v hodnotě přes 4 milióny korun. Ve všech stanicích a zastávkách jsou již také připraveny strojky pro označení jednotlivých jízdenek. Změny doznal i nový jízdní řád, který platí od 14. prosince a je rozšířený o větší množství spojů. V okolí Brna ČD zavedly pravidelnou taktovou dopravu, kdy je ve špičce interval mezi vlaky 20 až 30 minut," sdělil Právu mluvčí ČD Petr Šťáhlavský.
Zvýšil se počet spojů
Největší změny doznal jízdní řád z Brna do Kuřimi a Tišnova, kde jízdu vlakem využívá velké množství cestujících. Jen z Tišnova a Kuřimi jezdí v ranní špičce od 5 do 8 hodin celkem 9 spojů v intervalu 20 minut. Cesta z Tišnova do středu Brna trvá bez přestupu 38 minut, z Kuřimi potom 26 minut. Na trase z Blanska do Brna jezdí v ranní špičce mezi pátou a osmou hodinou 6 vlaků s intervalem 30 minut. Cesta z Blanska do Brna trvá 31 minut. "V rámci změn a zavedení IDS nabízejí ČD spojení v nočních hodinách, které dříve nebylo. Například v pracovní dny odjíždí poslední spoj z Brna do Kuřimi a Tišnova ve 22.55 hodin a v sobotu a v neděli, kdy jezdí lidé za kulturou do krajského města, se poslední spoj z Brna vrací dokonce až v 0.35 h. V podobných časech je zajištěno i poslední noční spojení ve směru na Adamov a Blansko," dodal Šťáhlavský. Změny k lepšímu nastanou i pro cestující na invalidním vozíku a maminky s kočárky, pro které se zlepší nastupování jak v prostředcích Dopravního podniku města Brna (DPmB), tak i ve vlacích. V řadě vlakových souprav bude možná přeprava vozíčkářů náhradním způsobem ve služebním oddíle vlakvedoucího. Ve všech stanicích s podchody a ostrovními nástupišti jsou připraveny náhradní přístupové cesty, po kterých je zajištěna bezpečná cesta k nástupištím.
Úpravy i pro invalidy
"Dopravní podnik také zlepšil stav většiny zastávek, které jsou zvýšené k schůdkům do tramvají a autobusů, aby invalidní lidé měli snadnější nastupování. Chceme nakoupit další nízkopodlažní tramvaje, autobusy a trolejbusy, z nichž většina má i výsuvnou plošinu a tato je vozíčkářům k dispozici," doplnil generální ředitel DPmB Bedřich Prokeš. Maminky s kočárky budou muset v mnoha stanicích zatím překonávat schodiště na nástupiště, používané vlakové soupravy však už dnes mají zvětšený prostor pro kočárky a také pro jízdní kola. "Na rozdíl od autobusů tak bez problémů bude možné přepravovat v jediném spoji několik cestujících s kočárky nebo bicykly," poznamenal Šťáhlavský. Kromě dopravních prostředků by mělo dojít i ke změnám na železničních stanicích, které budou součástí IDS. V letošním roce opravné práce na budovách dosáhly dva a půl miliónu korun. Vedle Brna, kde ČD opravily přístřešky a WC za téměř 750 000 Kč, směřovalo nejvíce peněz do staniční budovy v Kuřimi.
 

zobrazit mapu stránek ČSDK

... přihlašte se na Akci Falco a pomozte tak ochránit ohrožené krály nebes

poslední aktualizace 19. září 2006 navrcholu.cz
© 1999-2004 ČSDK, optimalizováno pro MSIE a rozlišení 800x600+
[ Windows | ASCII | Mac | Latin2 | Unix ]

použit publikační systém Toolkit od Econnectu