Databáze o vlivu dopravy na životní prostředí - výpis záznamů

zobraz stránku pro tisk · vyhledávání

Ministr dopravy: Přestavba železničního uzlu začíná
[plný text článku | kategorie: Železniční doprava – ČR, Vliv dopravy ve městech – ČR | Rovnost | Jan Tomandl | 23. 12. 2003] [tisk]
Přestavba brněnského železničního uzlu už podle ministra dopravy Milana Šimonovského začíná, a to výstavbou nového odstavného nádraží v Heršpicích. Přestavbu uzlu však údajně nelze slučovat s přesunem osobního vlakového nádraží. Ministr tak včera v Brně reagoval na diskusi o smysluplnosti přesunu nádraží a o dalších uvažovaných změnách v železniční dopravě v moravské metropoli. "Železniční uzel jsou všechny tratě, které městem procházejí. Jsou to technologická zařízení, která k takovéto velké stanici přináleží. A samozřejmě je to také nádraží. Ale nádraží není cílem přestavby, jenom součástí," řekl Šimonovský s tím, že odstavné nádraží, které bude dokončeno v roce 2005, je použitelné pro různé varianty umístění osobního nádraží. "Spleť kolejí, odstavná nádraží, seřazovací nádraží... Vše se musí zefektivnit. Brno se osvobodí od té sítě starých železničních spojení, která ho svazují a neumožňují jeho rozvoj," dodal. Přestavba železničního uzlu se podle něj dostala mezi strategické projekty, které Česká republika navrhuje na financování z fondů EU.
Přestavba uzlu má stát podle Šimonovského odhadů celkem asi třicet miliard korun, tato částka však bude postupně uvolňována v průběhu let. Budoucí podobu uzlu výrazně ovlivnilo rozhodnutí Rady Evropy, která v listopadu určila dva železniční koridory, které se kříží v Brně, jako součást evropsky nejvýznamnějších koridorů.Těch je na celém kontinentu pouze dvacet. Tím prý v budoucnosti skončí například stav, kdy se vlaky na trase Přerov – Břeclav Brnu vyhýbají. "Brno se tím především stane přístupnějším pro všechny zájemce. Největší hendikep města je špatná evropská dopravní dostupnost," uvedl ministr. V tom se s ním shoduje i jihomoravský hejtman Stanislav Juránek. "Jsem přesvědčený o tom, že když se do Brna podnikatelé nedostanou,tak tady prostě nebudou. A můžeme klidně mít tu nejlepší průmyslovou zónu na světě," řekl. Kraj přitom podporuje i stavbu takzvaného severojižního kolejového diametru, který by v ose Řečkovice – Moravské náměstí – hlavní nádraží – Chrlice pomohl propojit železniční trati s brněnskou hromadnou dopravou. Odstavné nádraží v Heršpicích je prvním krokem k přestavbě a bude stát celkem tři sta milionů korun."My jsme hledali stavbu, kterou už můžeme zahájit. Tak jak se k tomu přistupuje sedmdesát let, bychom mohli přestavbu připravovat ještě dalších sedmdesát let," tvrdí Šimonovský.

 

zobrazit mapu stránek ČSDK

... přihlašte se na Akci Falco a pomozte tak ochránit ohrožené krály nebes

poslední aktualizace 19. září 2006 navrcholu.cz
© 1999-2004 ČSDK, optimalizováno pro MSIE a rozlišení 800x600+
[ Windows | ASCII | Mac | Latin2 | Unix ]

použit publikační systém Toolkit od Econnectu