Databáze o vlivu dopravy na životní prostředí - výpis záznamů

zobraz stránku pro tisk · vyhledávání

Integrovaný dopravní systém dostává detailnější tvář
[plný text článku | kategorie: Integrovaný dopravní systém – ČR | Haló noviny | vž | 29. 12. 2003] [tisk]
Taktovou dopravu v první části Integrovaného dopravního systému Jihomoravského kraje (IDS) chystají jeho organizátoři od počátku nadcházejícího roku. Systém se bude zatím týkat Brna a 111 okolních obcí. Rozšíření na celý jihomoravský region se předpokládá v příštích letech. Občan bude moci cestovat s jedinou jízdenkou IDS z okolních okresů např. přes Brno bez nutnosti kupovat si při přestupech další jízdní doklad. Cestovat na něj bude moci všemi tramvajovými, trolejbusovými a do systému zahrnutými autobusovými linkami a též osobními a spěšnými vlaky a vybranými rychlíky Českých drah. Na přípravě systému podílí kromě ČSAD Brno-město, Českých drah a Dopravního podniku města Brna i deset dalších dopravců. Například ČD zařadí do první etapy integrovaného systému 13 železničních stanic a 17 železničních zastávek ohraničujících prostor Omice, Silůvky, Tišnov – Brno – Modřice, Dolní Lhota, Chrlice a Blažovice. Změnit se má dosavadní stav, kdy do jedné obce vedlo často i několik autobusových linek různých dopravců. Přitom na každé lince bylo provozováno jen několik spojů a cestující se museli orientovat ve velkém a nepřehledném množství měnících se jízdních řádů. Vstupem do IDS se obce zavázaly přispívat na zajištění své dopravní obslužnosti a budou se na provozu systému přímo podílet. Organizátoři očekávají, že po počátečních »dětských nemocech« se dopravní obslužnost obcí zpřehlední, zefektivní, zkvalitní a počet spojů se zvětší.
 

zobrazit mapu stránek ČSDK

... přihlašte se na Akci Falco a pomozte tak ochránit ohrožené krály nebes

poslední aktualizace 19. září 2006 navrcholu.cz
© 1999-2004 ČSDK, optimalizováno pro MSIE a rozlišení 800x600+
[ Windows | ASCII | Mac | Latin2 | Unix ]

použit publikační systém Toolkit od Econnectu