Databáze o vlivu dopravy na životní prostředí - výpis záznamů

zobraz stránku pro tisk · vyhledávání

Ekologové nechtějí dálnici přes Suchdol
[plný text článku | kategorie: Rychlostní silnice – R35, Vliv dopravy ve městech – ČR | MF Dnes | Michael Bohin | 10. 11. 2003] [tisk]
Sdružení bojuje s radnicí: Rozhodnout o rozsáhlé mnohamiliardové stavbě, která trvale a zásadně ovlivní podobu krajiny a vztahy v ní, je velmi závažné a zodpovědné. Rozhodují všichni, kdo mají nyní pravomoc v samosprávě a státní správě, a najatí specialisté objektivně s vědomím všech závažných souvislostí? Bohužel, vládnoucí představitelé pražského magistrátu mezi ně rozhodně nepatří. Proč? Když jsem před 10 lety poprvé slyšel v rámci konceptu územního plánu Prahy, že funkci dálničního propojení na severozápadě Prahy, které bude součástí transevropské dálniční sítě z Berlína do Istanbulu, má plnit šestiproudá dálnice v trase tzv. varianty ”J”, nevěnoval jsem tomu pozornost a čekal jsem, že tato varianta neobstojí v porovnání s jinými. Proč magistrát považoval za nutné v roce 1999 při schvalování územního plánu vyloučit nesouhlasné připomínky občanů, občanských sdružení a městských částí k trase dálničního obchvatu domnělými nesouhlasnými stanovisky dotčených orgánů státní správy, které k většině připomínek vůbec neexistují?
Také jsme se již mohli poučit, že sloučení tranzitní a městské dopravy způsobuje zásadní dopravní kolapsy - viz Barrandovský most a Jižní spojka. Proč tedy magistrát hodlá opakovat tuto chybu v ještě větším měřítku, která bude mít navíc nevratný charakter? Proč stavět šestiproudou dálnici rozdělující kompaktní městskou část Suchdol, přecházející Vltavu dvoupatrovým mostem v délce 548 m dlouhým a 90 m vysokým , protínající přírodní park Drahaň-Troja a zvláště chráněné území Zámky a blížící se na vzdálenost 250 m od zástavby Čimic a Dolních Chaber? Snad proto, že je zhruba dvakrát dražší a stavebně nesrovnatelně komplikovanější než varianta ”Ss”, která byla v rámci procesu EIA (posouzení vlivu stavby na životní prostředí) posouzena jako jednoznačně vhodnější? Nebo snad proto, že vede pouze 6 km od historického centra Prahy, a tak zcela zamezí budoucímu rozvoji cenné příměstské krajiny? Nechtěl bych být svědkem suburbanizace této oblasti jako na Zličíně, Černém Mostě či v Čestlicích, ta má na podobu krajiny ještě rozsáhlejší vliv než sama silnice. Severozápad Prahy je dosud výjimečně nezasažen velkou zástavbou. To je jeho mimořádná přednost celoměstského významu.
Autor je místopředsedou občanského sdružení Ekoforum
 

zobrazit mapu stránek ČSDK

... přihlašte se na Akci Falco a pomozte tak ochránit ohrožené krály nebes

poslední aktualizace 19. září 2006 navrcholu.cz
© 1999-2004 ČSDK, optimalizováno pro MSIE a rozlišení 800x600+
[ Windows | ASCII | Mac | Latin2 | Unix ]

použit publikační systém Toolkit od Econnectu