Databáze o vlivu dopravy na životní prostředí - výpis záznamů

zobraz stránku pro tisk · vyhledávání

Konference jednala o dopravě v Krušnohoří
[plný text článku | kategorie: Dálnice – D8, Silnice – ČR | Právo | Monika Doulíková | 6. 11. 2003] [tisk]
Mezinárodní konference o problematice nákladní dopravy ve východním Krušnohoří se ve středu uskutečnila v loveckém zámečku Dvojhradí v dubské městské části Mstišov. Konferenci pořádaly občanské iniciativy Krušnohorský koprník, Obce proti kamiónům a Lebenswertes Erzgebirge ve spolupráci s Ministerstvem dopravy České republiky, Magistrátem města Teplice, Městským úřadem Dubí a Obecními úřady Bystřany a Bořislav. Pozvání přijali i představitelé saské vlády a spolkového sněmu.
Neprosadili vše
Ačkoliv se zdaleka nepodařilo prosadit všechny požadavky odpůrců kamiónové dopravy, mezi které patřil okamžitý zákaz nočního provozu kamiónů, zjednosměrnění hraničního přechodu Cínovec-Altenberg pro nákladní dopravu a znovuotevření hraničního přechodu Hora Svatého Šebestiána pro druhý směr, okamžitý zákaz přepravy nebezpečných nákladů a snížení tonáže na stávající E 55 po dokončení dálnice, všichni zúčastnění byli spokojeni. "Sdružení autodopravců ČESMAD Bohemia se veřejně zavázalo, že po dokončení dálnice D8 nebude nadále používat hraniční přechod Cínovec-Altenberg, a to ani v případě, že to bude i nadále možné. Přechod by měl sloužit pouze po regionální přepravu. Příští rok zahájí české ministerstvo dopravy a saské ministerstvo hospodářství a práce smlouvy o snížení tonáže na hraničním přechodu po dokončení D 8, saská vláda navíc bude do dostavby D8 dále financovat systém Ro-La. Německé policejní složky by navíc měly zvýšit kontroly zaměřené na technický stav vozidel jezdících po E 55, naše policie se zavázala ke zvýšeným kontrolám rychlosti na E 55," informoval novináře spokojený představitel občanské iniciativy Krušnohorský koprník Jindřich Pech.
"Jsme spokojeni tak na 90 %, protesty nepřipravujeme," řekl Právu zakladatel občanské iniciativy Obce proti kamiónům Karel Pešička. "Všichni se shodli na urychlené dostavbě D8, což jsem rád," konstatoval generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic Petr Laušman. "Výsledky konference považuji za velmi uspokojivé. Chápu, že lidé chtějí rychlé řešení, aby jim pod okny nejezdily kamióny, ale takové řešení jim není schopná dát ani česká, ani německá strana. Do dostavby D 8 musí kamióny prostě někde jezdit. Poté si myslím, že ten hlavní provoz plynule přejde na D 8," sdělil Právu náměstek ministra dopravy Jiří Kubínek. "Jsem trochu smutná, že dálnice by měla být u nás dokončena až v roce 2006, přesto, že na německé straně bude o něco dříve, takže se trochu bojím většího návalu dopravy. Nicméně jsem ráda, že obě strany akceptovaly některé požadavky a našly společnou řeč," uzavřela starostka Dubí Alena Smítková (nez).
Nespokojená DUHA
Jediný, kdo nebyl s jednáním spokojen, byl zástupce Hnutí DUHA Roman Klecker. "Napřed mě nechali stát tři hodiny před vraty, že na konferenci nesmím. Ke konci mě sice vpustili dovnitř, ale neměl jsem dostatek prostoru vyjádřit naše stanovisko. Lidi v Dubí chápeme. Rozhodně odmítám pomluvy, že naše hnutí brání dostavbě D 8. Jsme ochotni přistoupit na kompromisní řešení například tunelu přes České středohoří, ale naše názory nejsou z druhé strany vyslyšeny," řekl Právu Klecker. "Jsem rád, že se podařilo zainteresovat vlády obou zemí. Ekology bych z debaty nevyjímal, ale je třeba hledat kompromisní řešení," poznamenal starosta obce Bořislav Miroslav Hrubý (nez.).
 

zobrazit mapu stránek ČSDK

... přihlašte se na Akci Falco a pomozte tak ochránit ohrožené krály nebes

poslední aktualizace 19. září 2006 navrcholu.cz
© 1999-2004 ČSDK, optimalizováno pro MSIE a rozlišení 800x600+
[ Windows | ASCII | Mac | Latin2 | Unix ]

použit publikační systém Toolkit od Econnectu