Databáze o vlivu dopravy na životní prostředí - výpis záznamů

zobraz stránku pro tisk · vyhledávání

Po dokončení dálnice se Dubí zbaví tahačů
[plný text článku | kategorie: Dálnice – D8, Silnice – ČR | MF Dnes | Antonín Viktora | 7. 11. 2003] [tisk]
Dopravci slíbili, že přes město jezdit nebudou. Po dokončení dálnice D8 z Prahy do Drážďan již nebudou přes hraniční přechod Cínovec - Altenberg s výjimkou regionální dopravy jezdit kamiony. Tak zní jeden z hlavních závěrů konference o nákladní dopravě ve východním Krušnohoří, která v těchto dnech skončila ve Mstišově u Dubí.Organizátorům se tak splnil jeden z cílů, se kterými šli do jednání. Autodopravci, kteří by v budoucnu chtěli ušetřit za plánované dálniční mýtné, tímto rozhodnutím přišli o možnost bezplatné varianty za použití přechodu v Cínovci. Během dlouhé diskuse se zástupcům ekologických aktivit, obcí i ministerstev podařilo najít společnou řeč v otázce nutnosti vybudování dálnice D8. Německá strana přislíbila, že učiní potřebné kroky ke zvýšení kontrol technického stavu vozidel projíždějících po stávající silnici E 55. Navíc saské ministerstvo hospodářství a práce garantuje provoz kombinované železniční přepravy Ro-La do doby dokončení dálnice. Svaz autodopravců Česmad - Bohemia se zavázal nepoužívat po dokončení dálnice hraniční přechod Cínovec - Altenberg, a to ani tehdy, kdyby to bylo technicky možné.
Dopravní policie Teplice slíbila, že zvýší počet kontrol zaměřených na dodržování rychlosti nákladních vozidel, a to především v Dubí na úpatí Krušných hor a v Bořislavi v Českém středohoří. "Od hraničního přechodu až po konec města Dubí mají nákladní automobily omezenou rychlost na třicet kilometrů v hodině. Překračování rychlosti je ale více než běžné, a tak ohrožují bezpečnost obyvatel města. Na vlas stejný problém mají i v Bořislavi," uvedl Jindřich Pech, jeden z pořadatelů konference. "Dozvěděli jsme se dost zajímavých věcí, s tímto prvním krokem můžeme být spokojeni. K nejzásadnějším určitě patřilo optimistické vyjádření zástupců vlády, že dálnice na české straně bude hotova v roce 2006. Horší je, že v Německu bude jistě postavena dříve a mezitím by mohlo Dubí zažít opět zvýšený nápor kamionů," sdělila starostka Dubí Ilona Smítková. "Ačkoli konference neřešila přímo naše obecní starosti, přijel jsem podpořit tuto iniciativu. My problémy s nákladní dopravou známe velmi dobře a dovedeme pochopit pocity lidí tady v Dubí," připojil se starosta Hory Svatého Šebestiána Karel Hejduk. Zatímco čeští aktivisté jsou s výsledky jednání spokojeni, německé organizace hodlají uspořádat nátlakové akce na saskou vládu.
 

zobrazit mapu stránek ČSDK

... přihlašte se na Akci Falco a pomozte tak ochránit ohrožené krály nebes

poslední aktualizace 19. září 2006 navrcholu.cz
© 1999-2004 ČSDK, optimalizováno pro MSIE a rozlišení 800x600+
[ Windows | ASCII | Mac | Latin2 | Unix ]

použit publikační systém Toolkit od Econnectu