Databáze o vlivu dopravy na životní prostředí - výpis záznamů

zobraz stránku pro tisk · vyhledávání

Zastupitelé se střetli kvůli ceně jízdenek
[plný text článku | kategorie: Veřejná městská doprava – ČR, Děti Země | MF Dnes | Jaroslav Nedvěd | 17. 11. 2003] [tisk]
Bitva se odehrála v plném sále plzeňské radnice. První útok opozice přežilo včera rozhodnutí plzeňských radních, kteří chtějí zdražit v příštím roce výrazně ceny jízdenek v městské hromadné dopravě. Například měsíční jízdenka má stát 350 korun místo nynějších 270. Střet zastánců a odpůrců zdražování sledovaly desítky lidí v nezvykle plném sněmovním sále radnice. "Vaše šapitó je nabito, pane primátore, protože se lidi přišli podívat, jak budete zdražování zdůvodňovat," komentoval počet návštěvníků šéf klubu zastupitelů ČSSD Miroslav Brabec. Na návrh sociálních demokratů hlasovali zastupitelé o prohlášení, že radní škodí občanům Plzně, a o požadavku, aby radní přehodnotili verdikt o zdražení jízdenek. Návrhy neprošly. V obou případech totiž zvedlo ruku pro pouze osm sociálních demokratů. Zástupci sdružení Děti Země žádali radní, aby zdražení jízdenek odložili. Chtějí totiž, aby se k růstu jejich cen vyjádřili Plzeňané v referendu, pro jehož vyhlášení aktivisté už sbírají podpisy. Radní na výzvu nereagovali. Jaké zbraně odpůrci a zastánci zdražení jízdného proti sobě vytáhli? Nejtěžším kalibrem odpůrců byl hrozící odliv cestujících, ulice přeplněné auty a zhoršení ovzduší.
Jejich rivalové vsadili na ekonomické argumenty: "Příjmy města klesají, náklady na dopravu rostou.” "Rada drasticky zasáhla lidi, kteří jezdí veřejnou dopravou. Všechny strany koalice přitom měly v programu podporu hromadné a ekologické dopravy," dramaticky hřímal Miroslav Brabec. "Vím, že zdražení dopadne na každého a nemám z něj žádnou radost. Ale nechceme, abychom po konci volebního období měli víc zadlužené město. Dluhy města jsou minimální a chci, aby minimální zůstaly, prohlásil primátor Jiří Šneberger. Primátor si pak žertem ověřoval, zda mu nehrozí útok od některého z posluchačů. "To jsou studenti. Nejsou to ti občané, kteří mně přišli nafackovat za zdražení jízdného," ujišťoval se Šneberger. "No, naši lidi jsou tu taky," komentoval primátorovo vtipkování ekologický aktivista Jan Rovenský.
Náměstek primátora Miroslav Kalous prohlásil, že i po zdražení zůstanou ceny jízdného v Plzni srovnatelné nebo nižší než v jiných městech. "To je ale lež," reagoval bezprostředně předseda sdružení Děti Země Vít Roušal. "Jednotlivá jízdenka za dvanáct korun bude zdaleka nejdražší v republice," obrátil se na Kalouse Roušal jakmile se dostal k mikrofonu. "To já nezpochybňuji," rozčílil se Kalous. " Necháme domluvit pana Roušala," uklidňoval náměstka a debatu primátor. "Nevím, jak tomu oponovat. Jednou něco prohlásí a vzápětí tvrdí, že to neřekl," kroutil pak nad náměstkovými výroky aktivista hlavou. Primátor Plzně Jiří Šneberger po diskusi připustil, že aktivisté se snahou prosadit referendum o cenách jízdenek mohou uspět. "Nevylučuji, že to referendum může být platné. Vedoucí právního odboru mě informoval, že to možné je. Pokud se ale referendum bude konat, tak je jasné, že vyzní proti zdražení," konstatoval primátor.
Kolik stojí jízdenky ve vybraných městech
Plzeň: Návrh: 12 Kč bez přestupu, Praha: 8 Kč, 15 min. bez přestupu nebo 4 stanice metra; 12 Kč, 1 hodina s přestupy, Brno: 7 Kč, 2 pásma 10 minut; 12 Kč, 45 min. s přestupy, Liberec: 10 Kč, 20 min. bez přestupu; 20 Kč, 45 min. s přestupy.
 

zobrazit mapu stránek ČSDK

... přihlašte se na Akci Falco a pomozte tak ochránit ohrožené krály nebes

poslední aktualizace 19. září 2006 navrcholu.cz
© 1999-2004 ČSDK, optimalizováno pro MSIE a rozlišení 800x600+
[ Windows | ASCII | Mac | Latin2 | Unix ]

použit publikační systém Toolkit od Econnectu