Agentura odhalila chyby [plný text článku | kategorie: Dálnice – D11 | Kolínský deník | František Prchal | 8. 11. 2003] [tisk] Ekologové tvrdí: O stavbě dálnice přes Libický luh bylo rozhodnuto na základě neúplných podkladů. Na ministerstvu životního prostředí probíhá správní řízení, v němž se rozhoduje, zda a za jakých podmínek může investor dálnice D11 zasáhnout do biotopu zvláště chráněných druhů v úseku národní přírodní rezervace Libický luh. "Pro stanovení podmínek k udělení výjimky je nejdůležitější biologické hodnocení lokality. To, které investor předložil, pokládáme za naprosto nedostatečné. Informace o výskytu a početnosti mnohých zvláště chráněných druhů jsou vágní, některé druhy, které budou stavbou přímo dotčeny, v něm nejsou vůbec uvedeny. Připomínky máme i k navrženým kompenzačním opatřením, která jsou místy mylná až zavádějící," stojí ve stanovisku agentury ochrany přírody a krajiny k udělení výjimky. Pracovníci Agentury například zjistili velký výskyt skokanů štíhlých v rezervaci, přitom v biologickém hodnocení nebyli uvedeni. Naopak rosnička zelená, ačkoli nebyla zjištěna, v žádosti o výjimku je. V biologickém hodnocení jsou uvedeny osoby, které se na průzkumu vůbec nepodílely.
"Na základě podobně lživě připravených podkladů bylo již dříve rozhodnuto o tom, že dálnice má vést v Libickém luhu po náspu a nikoli po eskapádě, která by maximálně zmírnila dopady stavby na poslední a snad jediný větší komplex lužního lesa v Čechách. Přístup investora a státních orgánů nelze nazvat jinak než jako skandální," řekl Pavel Doucha z Ekologického právního servisu, který zastupuje sdružení Svoboda zvířat, Hnutí Duha a Sdružení za šetrnou dopravu, kteří jsou účastníky územního řízení a snaží se mírnit dopady stavby na životní prostředí. Ministerstvo životního prostředí již v minulosti jednu výjimku investorovi dálnice odsouhlasilo, když povolilo průchod dálnice D11 národní přírodní rezervací Libický luh. Podle plánů Ředitelství silnic a dálnic by měla být stavba dálnice hotova v letech 2005 až 200.